בנט אישר את תכנית "תנופה": "תחזיר את ערך הניצחון לראש סדר העדיפויות"

שר הביטחון התייחס לתכנית החדשה שעתידה להפוך את צה"ל לחזק יותר. בין השינויים: חיזוק הקצה המבצעי של יחידות החוד הסדירות ושדרוג בכמות החימושים לטייסות חיל האוויר

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/02/20 17:09 יח בשבט התשפ

בנט אישר את תכנית "תנופה": "תחזיר את ערך הניצחון לראש סדר העדיפויות"
שר הביטחון נפתלי בנט. אישר את התכנית, צילום: פלאש 90, יונתן סינדל

שר הביטחון נפתלי בנט אישר היום (ה') את התכנית הרב שנתית לצה"ל, תכנית "תנופה". ״לאחר תהליך יסודי ומעמיק עם הרמטכ״ל, מפקדי צה״ל, ומערכת הביטחון, אישרתי את עיקרי תכנית ״תנופה״ שתאפשר לצה״ל להלום באויב מהר יותר, בעוצמה גדולה יותר, עם כושר השמדה חזק יותר, ובכך להכריע את האויב ולהביא לניצחון. צה״ל מהיר, חזק וקטלני" התייחס בנט לתכנית.

עוד הוסיף שר הביטחון כי "התכנית תובא לאישור הקבינט על פי כל התהליכים הנדרשים. יש לי ביטחון גדול בצה״ל ובמפקדיו, ובראשם הרמטכ״ל אביב כוכבי. התכנית הרב שנתית תנופה היא תכנית נכונה שמביאה לידי ביטוי את היתרון היחסי של צה״ל לנקודת המגע מול האויב בשביל לפגוע בו בצורה קטלנית ומכריעה. התכנית מחזירה את ערך הניצחון לראש סדר העדיפויות״.

עיקרי התכנית החדשה הם: חיזוק הקצה המבצעי של יחידות החוד הסדירות, שדרוג בכמות החימושים לטייסות חיל האוויר ובאיכותם והפיכת הצבא לכוח קטלני וטכנולוגי שלוחם יחד בהספקים גדולים יותר ובצורה רב-ממדית - בים, ביבשה, באוויר, בסייבר ובלוחמה האלקטרונית. עם זאת, יש לציין כי התכנית טרם אושרה על ידי משרד האוצר ולא ידוע האם תתקבל במתכונתה הנוכחית על ידי שר הביטחון וראש ההמשלה הבאים, במידה ויוחלפו. 

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן