הרב הראשי לירושלים: "לבחון מחדש מעמדן ההלכתי של מצוות התלויות בארץ"

הרב אריה שטרן התייחס למצוות ייצור שמן זית, וטען כי לאור הנתונים המצביעים על שהיית יותר ממחצית העם היהודי מחוץ לארצו, ייתכן שהמעמד ההלכתי של מצוות התלויות בארץ צריך להשתנות

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 12/02/20 16:47 יז בשבט התשפ

הרב הראשי לירושלים: "לבחון מחדש מעמדן ההלכתי של מצוות התלויות בארץ"
הרב שטרן. בחינה מחודשת של מצוות התלויות בארץ, צילום: לייב גיבינג שידורים חיים והפקות

אמירה מעניינת של הרב אריה שטרן היום (ד') בכנס מכון תורה והארץ שהתקיים במרכז האקדמי לב שבירושלים. רבה הראשי של ירושלים טען כי "יש לבחון מחדש את תוקף חיובם של המצוות התלויות בארץ בזמן הזה" וזאת כאשר הוא מתייחס לייצור שמן זית בישראל בהיבט המקצועי וההלכתי.

הרב שטרן הסביר כי ייצור שמן זית, כמו גם מצוות אחרות התלויות בארץ ונגזרו על ידי רבנן, צריכות להתקיים בזמן שרוב העם היהודי שוכן בארצו. עם זאת, על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, רק כ- 45% יהודים על פני כדור הארץ גרים בישראל, זאת בזמן שאין מניעה אמיתית לעלות לישראל. בדבריו קורא הרב שטרן לבצע בחינה מחודשת של מעמדן ההלכתי של מצוות התלויות בארץ וזאת על הרקע הנתונים של הלמ"ס. 
 
יש לציין כי להצעתו של הרב שטרן השלכות רבות מרחיקות לכת, בין ממוניות ומסחריות, ובין בהנהגות הנוגעות למגזר הפרטי, שכן הכרעות הלכתיות רבות הנהוגות בימינו מתבססות על כך שהחיוב במצוות אלו בזמננו מדרבנן.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן