140 ישראלים נבדקו עקב חשד לקורונה

משרד הבריאות הודיע כי עד כה נבדקו 140 ישראלים שהיה חשש שנדבקו בנגיף המסוכן, כל התוצאות יצאו שליליות. יחד עם זאת הנחת העבודה במשרד היא שנגיף הקורונה יגיע לישראל

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/02/20 14:18 טז בשבט התשפ

140 ישראלים נבדקו עקב חשד לקורונה
נערכים להתמודדות עם נגיף הקורונה, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

משרד הבריאות מעדכן כי עד כה נבדקו בישראל כ-140 מטופלים שעלה חשד שנדבקו בנגיף הקורונה. כל התשובות שהתקבלו שליליות לא אובחן בישראל נכון לרגע זה חולה עם נגיף הקורונה. יחד עם זאת הנחת העבודה במשרד היא שנגיף הקורונה יגיע לישראל והמערכת ממשיכה להיערך סביב תרחיש זה.

לשם כך, משרד הבריאות הגדיל את קיבולת מספר הבדיקות במעבדה המרכזית בתל השומר, וכן יכשיר בימים קרובים 3 מעבדות נוספות לבדיקות ואימות נגיף הקורונה: בבתי החולים סורוקה, הדסה ובבית החולים רמב"ם. משרד הבריאות מדגיש וחוזר לגבי תופעה של חדשות כוזבות שמופצות ברשתות החברתיות וגורמות להטעיה מכוונות. המשרד פנה למשטרת ישראל לבדיקת המקרים. 

נזכיר כי 15 אזרחים ישראלים עדיין נמצאים בהסגר בספינת התענוגות מול חופי יפן, אחרי שבספינה התגלו מספר חולים שנדבקו בנגיף. 152 ילדים, נכדים ונינים של הישראלים הנמצאים כבר שבועיים בספינה דורשים להשיבם: "אנחנו לא מוכנים להיות חלק מהניסוי הזה", כתבו במכתב משותף. אתמול התגלו 65 חולים נוספים על הספינה, ובכך עלה מספרם ל-135 מתוך 3,600 נוסעים ואנשי צוות. האונייה נמצאת בהסגר מאז 5 בפברואר, ותישאר במצב זה למשך שבוע נוסף.