בהלת הקורונה: ספינה יפנית ועליה 15 ישראלים נכנסה לבידוד

על הספינה שעוגנת מול חופי יפן התגלו עשרה חולי קורונה. משרד החוץ: "הישראלים אינם בין החשודים בהידבקות"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 05/02/20 13:45 י בשבט התשפ

בהלת הקורונה: ספינה יפנית ועליה 15 ישראלים נכנסה לבידוד
אילוסטרציה, צילום: shutterstock

עשרה מנוסעי ספינה יפנית, עליה שוהים כ-3700 נוסעים, אובחנו כחולים בקורונה. החולים הורדו מהספינה והועברו לבתי חולים ביפן. שאר הנוסעים, בניהם כ-15 בעלי דרכון ישראלי, ישארו בבידוד על הספינה במשך 14 ימים, על מנת לוודא שלא נדבקו בנגיף. 

צוות של הרשויות היפניות נמצא על הספינה ונפגש עם הנוסעים במטרה לספק מזון, תרופות וכל טיפול נחוץ אחד. עד כה נלקחו דגימות מ-200 נוסעים נוספים וממתינים לתוצאות. אם יתגלה חולה נוסף הוא יועבר לבתי החולים ביפן. משרד החוץ הישראלי עומד בקשר עם הרשויות ביפן ועם משפחות הנוסעים ועוקב מקרוב אחרי ההתפתחויות. 

אחת מהישראלים השוהים על הספינה, ניקול, סיפרה לאולפן ynet: "בחברה פה מאוד משתדלים להביא לנו כל מה שצריך, לענות על הבקשות שלנו. הם שואלים למי חסר תרופות ואומרים שידאגו לספק לנו. דואגים להביא לנו אוכל ומים. עושים מאמצים מאוד גדולים לתת לנו הרגשת ביטחון ולהראות שהכל בשליטה. הבעיה היחידה היא שאנחנו לא מבינים את המידע המדויק, מה התוכניות שלהם".  

ממשרד הבריאות נמסר: "אנחנו עומדים בקשר עם משרד החוץ, עם ארגון הבריאות העולמי ועם גורמים נוספים במידת הצורך. בכל מקרה כלל הנוסעים (כולל הישראלים) יישארו בבידוד של 14 יום עד שיוכלו להמשיך במסעם".