תגובות מעורבות בציונות הדתית להחלטת עיריית תל אביב: "יחס המבזה את קודשי ישראל"

בימינה הגיבו בכעס על ההחלטה שלא לאפשר לדוכנים להיות על יד בתי ספר: "בושה שמתייחסים לתפילין כאל דבר שצריך להגן מפניו". חיים גורן חבר העירייה מטעם הבית היהודי מסביר לכיפה: " כל עוד האיסור הוא על כל סוג של דוכן, אינני מתנגד"

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 11/02/20 13:07 טז בשבט התשפ

תגובות מעורבות בציונות הדתית להחלטת עיריית תל אביב: "יחס המבזה את קודשי ישראל"
עיריית תל אביב, צילום: Matt Hechter/Flash90

בציונות הדתית התעוררה סערה בעקבות החלטת עיריית תל אביב, לא לאפשר לדוכנים להיות במרחק של 100 מטרים ממוסדות חינוך. ההחלטה נכונה על כל סוג של דוכן לרבות דוכני תפילין. במסמך רשמי שהוציאה לאחרונה עיריית תל אביב לנציג שפנה לקבלת אישור שימוש במרחב הציבורי להצבת דוכני תפילין נקבע כי"אין להציב את הדוכן במרחב הקטן מ-100 מ"ר מבית ספר, גן ילדים, מרכז קהילתי או מוסד מוכר אחר אשר משרת בעיקר קטינים". 

במפלגת ימינה זעמו והגיבו: "בושה שעריית תל אביב מתייחסת לתפילין כאל דבר שצריך להגן על ילדי ישראל מפניו. היחס המבזה אל קודשי ישראל ממשיך את הניתוק של מדינת תל אביב מהקונצזוס הישראלי שמחובר ומכבד את הזהות היהודית שלו. ימינה תמשיך לפעול למען חיזוק הזהות היהודית של ישראל".

מטה הציונות הדתית למען יהדות התורה לשר החינוך הרב רפי פרץ: "התערב באופן מיידי בהחלטת עיריית ת"א. היהדות היא חלק בלתי נפרד מחינוך ילדינו. העיר תל אביב הופכת יותר ויותר לאקס טריטוריה במדינת ישראל. התחבורה הציבורית בשבת פועלת בחודשים האחרונים בעיר ללא הגבלה כששר התחבורה בצלאל סמוטריץ מסרב לחתום על תקנות שיעצרו את פעילות התחבורה הציבורית בשבת בעיר- ועכשיו עיריית ת"א החליטה להילחם שוב בקודשי היהדות ולאסור הצבת דוכני תפילה ותפילין בסמוך לבתי הספר".

בשיחה עם כיפה הגיב גם חבר העירייה, חיים גורן, חבר מפלגת הבית היהודי בעיר: " ההחלטה היא שכל דוכן, מכל סוג לא יוכל להיות ליד בתי ספר. המטרה היא ששום גורם לא משנה האג'נדה יתפוס את הילדים מיד עם צאתם מהלימודים" מבהיר גורן. "אני הודעתי שאני לא אתנגד רק אם ההחלטה תהיה נכונה על כל סוג של דוכן או הסברה, ולא רק על יהדות. ברמה האישית אני מסכים עם ההחלטה בגילי היסודי אך תיכוניסטים מספיק אינטליגנטים כדי להתמודד עם מסרים של הסברה מכל סוג". 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן