דיווח: הפלסטינים נסוגו מהבקשה להצביע באו"ם נגד תכנית המאה

על פי דיווח של סוכנות זרות, הפלסטינים משכו את הבקשה שלהם לדון בתכנית המדינית שהציג הנשיא טראמפ מחשש שלא יהיה להם רוב במועצת הביטחון של האו"ם

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/02/20 19:39 טו בשבט התשפ

דיווח: הפלסטינים נסוגו מהבקשה להצביע באו"ם נגד תכנית המאה
אבו מאזן, צילום: פלאש 90

גורמים דיפלומטיים מסרו הערב (ב') לסוכנות הידיעות AFP כי הרשות הפלסטינית חזרה בה מבקשתה להצביע מחר במועצת הביטחון של האו"ם על החלטה שדוחה את תכנית המאה של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לשלום בין ישראל לפלסטינים. זאת, על פי הגורמים, משום ש"לא מסתמנת תמיכה בינלאומית מספקת למהלך".

ברשת "אל-מיאדין" המקורבת לחיזבאללה דיווח מפי מקורות מקורבים לנשיא הרשות הפלסטינית אבו מאזן כי הופעלו לחצים על המדינות החברות במועצת הבטחון, על מנת למשוך את החלטת הגינוי לתכנית. לפי הדיווח, הוא היה נתון ללחצים כבדים בניו יורק, שעות לפני שהיה אמור לשאת דברים בפני עצרת הביטחון.

על פי המקורות, ההחלטה, שהונהגה על ידי אינדונזיה ותוניסיה, התקבלה על ידי הרשות שהסתכנה בכך שלא היו תשעה מתוך 15 קולות לטובתה, המינימום הנדרש לאימוץ ההצבעה וכדי שלא יהיה וטו על ידי חבר קבוע במועצה.

גורמים מדיניים ישראליים מאשרים כי כרגע מסתמן שהפלסטינים החליטו לא להעלות מחר במועצת הביטחון של היום הצעת גינוי לתוכנית המאה. בימים האחרונים המשלחת הישראלית לאו"ם פעלה יחד עם ארצות הברית מול חברות מועצת הביטחון בניסיון לסכל את המהלך. לדברי הגורמים המדיניים, הלחץ האמריקאי-ישראלי גרם בין היתר לשינויים וריכוכים בנוסח ההחלטה שהפלסטינים תיכננו להביא. בשלב זה הפלסטינים החליטו שלא להעלות להצבעה את ההחלטה, שהיתה אמורה להיות מוגשת על ידי תוניסיה ואינדונזיה החברות במועצה, אך הגורמים העריכו כי ייתכן והיא עוד תעלה בהמשך.