משלמים ובוכים: הפתרונות של עוצמה יהודית לשכר הלימוד הגבוה באולפנות ובישיבות

פונה לבייס הסרוג: יושב ראש רשימת עוצמה יהודית מסביר כי הפתרונות לבעיית שכר הלימוד הגבוה במוסדות הלימוד של הציונות הדתית הם שקיפות והעברת התקציב מהכספים הקואליציוניים לתקציב השוטף: "ההורים חייבים לדעת מה הם מקבלים בתכנית הלימודים הנוספת"

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 10/02/20 19:07 טו בשבט התשפ

משלמים ובוכים: הפתרונות של עוצמה יהודית לשכר הלימוד הגבוה באולפנות ובישיבות
איתמר בן גביר, צילום: חדשות כיפה

יו"ר רשימת עוצמה יהודית, עו"ד איתמר בן גביר, מתייחס בסרטון מפורט לאחת מן הבעיות הכאובות ביותר בציונות הדתית – שכר הלימוד הגבוה באולפנות, בישיבות התיכוניות ובישיבות ההסדר והישיבות הגבוהות. 

"המציאות מוכרת לרבים מאיתנו. כל משפחה ששולחת את הילדים לישיבה תיכונית או אולפנה, יודעת ששכר הלימוד במוסדות של הציונות הדתית הפך לבעיה כאובה", פותח בן גביר.

בן גביר יורד לפרטי הבעיה: "כיום התשלום הממוצע החודשי לאולפנה או לישיבה תיכונית עומד על כ-1,600 ₪. בישיבות ההסדר, התשלום עומד על כ-1400 ₪. התשלום מורכב מתשלומי חובה, תשלומי רשות, רכישת תשלומים מרצון, ותל"ן – תשלום על תכנית לימודים נוספת. במקור, זה נועד לתגבר לימודי יהדות, אבל היום, לא בכל מקום ברור מה זה כולל, וכך יוצא שאנחנו משלמים סכומי עתק, אפילו בלי לדעת על מה ולמה".

ראש רשימת עוצמה יהודית מציע פתרונות: "מה אני מציע? קודם כל, שקיפות. ההורים חייבים לדעת מה הם מקבלים בתכנית הלימודים הנוספת, וחייבת להיות להם את הזכות לבחור אם הם רוצים לשלם על זה או לא, מבלי להרוס לכל הכלל. ודבר נוסף, חשוב לא פחות: רוב התקציב של ישיבות ההסדר והישיבות הגבוהות, מגיע מכספים קואליציוניים – אין שום סיבה שבעולם שהכספים הללו לא יועברו בצורה מסודרת וישירה. אלו כספי המיסים שלנו. אנחנו לא אזרחים סוג ב'. הם צריכים להגיע באופן מסודר לחינוך ילדינו".

"במשך שנים יש לנו שרי חינוך מהציונות הדתית" אומר בן גביר, כשהוא מתייחס לשרי החינוך האחרונים, שי פירון,נפתלי בנט ורפי פרץ, "אבל הם לא מוכנים לטפל בבעיות הללו. הם לא הסכימו לקצץ בשכר המנהלים, הם לא הסכימו להכריח אותם לקצץ בתשלומים נוספים, ולא אפשרו פיקוח הדוק על תשלומי ההורים. הדבר הזה פוגע בנו, ההורים, התלמידים, ואני מגיע לכנסת גם כדי לטפל בבעיות הכואבות של הציבור שבוחר בי", חותם בן גביר.