הנהגת הבית היהודי החליטה: כינוס המרכז - רק לאחר הבחירות

למרות ההחלטה לכנס את מרכז הבית היהודי תוך שבועיים מיום שהודיע הרב פרץ על בחירות לראשות המפלגה, צמרת המפלגה החליטה לדחות את כינוס המרכז לאחר הבחירות. הערב ייפגשו הסגנים והנהגת המפלגה במטרה למצוא תאריך מוסכם לכינוס מרכז. פעילי הבית היהודי זועמים: "הרב פרץ מוכיח כל פעם מחדש שמילה אצלו זו לא מילה"

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 09/02/20 18:06 יד בשבט התשפ

הנהגת הבית היהודי החליטה: כינוס המרכז - רק לאחר הבחירות
צילום: כיפה

לפני שלושה שבועות החליטו סגני ראשי הערים וראשי סניפי הבית היהודי להביא את המתווה שהציעה נשיאות המפלגה, לפיו יתקיימו בחירות לראשות המפלגה ביוני הקרוב, להצבעה במרכז הבית היהודי לאחר שבועיים. אולם צמרת המפלגה החליטה היום (א') לדחות את כינוס לאחר הבחירות לתאריך לא ידוע. 

ההחלטה הגיעה, ככל הנראה, מחשש לסרטונים מביכים רגע לפני הבחירות בהם נראים חברי המרכז מכים אחד את השני כמו בכינוס במרכז הקודם, אולם חברי המרכז זועמים על ההחלטה וטוענים: "אחרי ששר החינוך הרב רפי פרץ הפר את ההסכם עם איתמר בן גביר, ושעות אחר כך חזר בו מההסכם שחתם עם בצלאל סמוטריץ' דקות ספורות לפני הגשת הרשימות, מתברר שהוא מבטל גם את התחייבותו לכנס את מרכז המפלגה "תוך שבועיים" כדי לאשר פריימריז קרובים לראשות המפלגה".

כזכור, הרב פרץ שיגר מכתב לחברי וחברות המרכז של הבית היהודי, ובו הודיע כי בחודש יוני יתקיימו בחירות ליו"ר הבית היהודי, על פי הגדרתו כ"צעדים בוני אמון בתוך המפלגה". 

במכתב הסביר פרץ כי המפלגה מחויבת להליך הדמוקרטי והתחייב להצביע על ההחלטה במרכז הבית היהודי תוך שבועיים מיום הגשת המכתב. לפי ההצעה הזו כינוס המרכז היה אמור להתקיים ב-5.2, אולם צמרת המפלגה לא שלחה זימון ולא נערכה לכינוס. 

היום (א') יתכנסו סגני ראשי הערים וראשי הסניפים עם הנהגת המפלגה בלוד, במטרה למצוא תאריך מוסכם לכינוס המרכז לאחר הבחירות. ראשי המפלגה מבקשים לשתף את הפורום המוניצפאלי בהחלטות ולכן לא רוצים לקבוע תאריך על דעת עצמם, אלא בשיתוף ועל דעת הסגנים. 

צילום: ללא