ועדת הכנסת אישרה: חסינות לחיים כץ

הועדה בכנסת הצביעה בעד הענקת חסינות לח"כ כץ, כעת הבקשה תעלה להצבעה במליאה בכנסת. בבקשה תמכו 16, התנגדו 10 וארבעה נמנעו. כץ בתגובה "אני מתנצל שהייתם צריכים לבלות פה הרבה זמן בגללי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/02/20 20:24 ט בשבט התשפ

ועדת הכנסת אישרה: חסינות לחיים כץ
יתפטר? השר חיים כץ, צילום: Kobi Gideon / FLASH90

לאחר דיון סוער שנמשך למעלה מ-10 שעות בוועדת הכנסת, החליטו חברי הוועדה להעניק לח״כ חיים כץ את החסינות. בהצבעה תמכו 16, התנגדו 10 וארבעה נמנעו, השלב הבא הוא הצבעה במליאה על חסינותו של שר הרווחה לשעבר. החסינות בשלב זה היא חסינות מהותית, ולא רק דיונית, במידה ובמליאה יצביעו גם בעד החסינות לכץ זו תהיה חסינות קבועה. 

בסיום ההצבעה אמר כץ: "אני מתנצל שהייתם צריכים לבלות פה הרבה זמן בגללי". הועדה הסתיימה אחרי דיון סוער בו התקיף כץ את היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט שסבר כי אין לאשר את החסינות היות וכתבי האישום הם חמורים ביותר. "ניגוד העניינים שבכתב האישום, לא היה רחוק מעבירת השוחד. מדובר במרמה והפרת אמונים ברף הגבוה ביותר".

כץ התפרץ לדבריו של מנדלבליט ואמר: "אתה אומר פה דברים שלא היו ולא נבראו ככזה ראה וקדש.  בנית סיפור דמיוני, אלף לילה ולילה. אני שומע דברים שלא היו. לא עשית שיעורי בית, לא חקרת, כי לא עניין אתכם. פגעת בבריאות שלי" ויצא מהדיון.

בתום הדיונים אמר: "אני פגוע עד עמקי נשמתי מעצם הטענות כלפי. אני סבור שבמקרה שלי טעית בענק. אך יחד עם זאת אני מאוד מכבד אותך ואת מוסד היועץ המשפטי לממשלה.אני איש שפיו וליבו שווים. לא זוכר מתי שיקרתי ובגיל 72 אינני מתכוון לשקר גם היום. שילמתי מחיר בכל המרדפים הללו. אני לא יודע כמה זמן עוד נותר לי לחיות".