תם הדיון בחסינות כץ: "אני לא יודע כמה זמן עוד נותר לי לחיות"

הדיון המכריע על חסיניתו של חיים כץ הגיע לסיומו, בועידה הוחלפו דברים קשים בינו ובין היועץ המשפטי לממשלה. כץ: "אני סבור שבמקרה שלי טעית בענק". מנדלבליט: "נעברה עבירה חמורה, מדובר במרמה והפרת אמונים ברף הגבוה ביותר"

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 04/02/20 18:02 ט בשבט התשפ

תם הדיון בחסינות כץ: "אני לא יודע כמה זמן עוד נותר לי לחיות"
צילום: דוברות הכנסת

הדיון המכריע בעניין חסינותו של שר הרווחה המתפטר חיים כץ בוועדת הכנסת, הגיע לסיומו.  ייתכן וכבר הערב (ג') יכריעו בהצבעה על בקשת החסינות.  מי שמתנגד למתן חסינות לאורך הדיון הוא היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט שטען ש"אי-אפשר להפוך את הכנסת לעיר מקלט"

עוד הוסיף מנדלבליט "המעשים המפורטים בכתב האישום הם חריגים בנסיבות ואינם תואמים למה שמצופה מחברי כנסת ולכללי העבודה בכנסת. מדובר בפעולה ממושכת ומתוכננת שכוללת לפי כתב האישום הסתרה ומצג כוזב וזאת תוך ניגוד עניינים חריף, באופן שיש בו גם רווח כספי שהח"כ מצוי בו בניגוד עניינים". 

מנגד, עורכת הדין נבית נגב המייצגת את כץ תקפה את מנדלבליט ואמרה: "נאמרה כאן אמירה שאסור ליצור בכנסת עיר מקלט לעבריינים. חשוב לנו להדגיש - גם כשאנחנו דנים בחסינות דיונית בעילה של אפליה ותום לב, זו לא אמירה שיש מקום להגיד אותה. לא ייתכן שהיועמ"ש יעביר את המסר שלא יעלה על הדעת שחברי הכנסת יקבלו את הטענה".

בהמשך הדיון קרא מנדלבליט את האישומים כנגד השר לשעבר: "ח"כ כץ היה מגיע למר בן ארי ובעקבות הכוונתו, סייע לו להרוויח סכומים גבוהים של כסף. בן ארי כה קרוב לח"כ כץ שהוא מוכן לעבור עבורו עבירת מידע פנים. אם טוענים שנעברה עבירה חמורה והייתה גלישה ספונטנית, זה הנושא הראשון של חסינות".  מנדלבליט פירט מספר השקעות בשוק ההון של כץ ובן ארי.

ח"כ חיים כץ התפרץ לדבריו: "אתה אומר פה דברים שלא היו ולא נבראו ככזה ראה וקדש.  בנית סיפור דמיוני, אלף לילה ולילה. אני שומע דברים שלא היו. לא עשית שיעורי בית, לא חקרת, כי לא עניין אתכם. פגעת בבריאות שלי". יו"ר הוועדה ביקש מח"כ כץ לא להתפרץ וזה השיב "אתה רוצה שאני אשתוק. אני בן אדם, בן אדם ישר לא שיקרתי בחיים שלי ומילה שלי, היא מילה ופה עושים אותי שקרן". ויצא מהדיון.

בסיום הדיון נשא כץ נאום הטוען כי כל העיסוק באישומיו פוגעים בו ובבריאותו: "יש בינינו מחלוקת מהותית ואני פגוע עד עמקי נשמתי מעצם הטענות כלפי. אני סבור שבמקרה שלי טעית בענק. אך יחד עם זאת אני מאוד מכבד אותך ואת מוסד היועץ המשפטי לממשלה.אני איש שפיו וליבו שווים. לא זוכר מתי שיקרתי ובגיל 72 אינני מתכוון לשקר גם היום. שילמתי מחיר בכל המרדפים הללו. אני לא יודע כמה זמן עוד נותר לי לחיות. כלתי לא עמדה בלחץ והיא הפילה".

 נזכיר, כי נגד חבר חיים כץ הוגש כתב אישום בגין עבירות מרמה והרפת אמונים בפרשת המניות. מכתב האישום עולה כי כץ שיתף פעולה עם מוטי בן ארי, שהיה יועץ פיננסי של טייקון הגז קובי מימון, שסיפק לח"כ כץ בהיותו יו"ר ועדת העבודה והרווחה, טיפים, שהניבו לכץ רווחים של מיליוני שקלים. בתמורה הוא פעל להעביר הצעת חוק שהיועץ ביקש לקדם.

כץ ביקש חסינות בעניינו בטענה כי פעולותיו עומדות בקריטריונים הדורשים לכך, אך היועץ המשפטי למשלה אביחי מנדלבליט סבר כי בבקשתו של כץ אין אף עילה לחסינות ושעל חסר הכנסת לעמוד לדין בגין מעשיו.