הרב אריאל לכיפה, על הזכייה בפרס ישראל: "כבוד גדול"

הרב יעקב אריאל התבשר היום כי הוא זוכה בפרס ישראל על ספרות תורנית. הרב אריאל לכיפה: "לא ציפיתי לפרס, לא עושה על מנת לקבל פרס. אך כשיש פרס זה ודאי מחמיא ומכבד. ואני שמח שהעבודה המרובה נשאה פירות"

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 04/02/20 16:52 ט בשבט התשפ

הרב אריאל לכיפה, על הזכייה בפרס ישראל: "כבוד גדול"
הרב יעקב אריאל, צילום: קובי גדעון, פלאש 90

שר החינוך, הרב רפי פרץ, הודיע היום (ג') על זכייתו של חתן פרס ישראל בתחום ספרות תורנית - הרב יעקב אריאל, וברך אותו על זכייתו בפרס. בנימוקיה ציינה הוועדה כי: "הרב יעקב אריאל ראוי לקבל את פרס ישראל בתחום הספרות התורנית על היקף היצירה התורנית שיש בה מגוון נושאים בארבעת חלקי שולחן ערוך. הלכות היחיד והציבור, האיש והאישה, מצוות התלויות בארץ וכן בתחומי הגות ופרשנות. תרומתו של הרב יעקב אריאל ליצירה התורנית מעבר להיקפה הרחב ניכרת בהיותה פסיקת הלכה למעשה בחיים המודרניים".

בשיחה לכיפה שיתף הרב את תחושתיו לאחר ההודעה על הזכייה "מרגש מאוד, זה ממש כבוד גדול. לא ציפיתי לפרס, לא ביקשתי, לא עושה על מנת לקבל פרס. אך כשיש פרס זה ודאי מחמיא ומכבד, ואני מודה כמובן למי שחשב שהדברים ראויים לפרס".

האם ישנו חלק ספציפי בעשיית הרב שהוא גאה בו במיוחד?

"הפרס הוא על המכלול, עיסוק בכל תחומי היהדות, בתורה ובהלכה, כמה שידי מגעת. מתוקף תפקידי זכיתי לגעת גם באופן ספיציפי במצוות התלויות בארץ. אך הדברים הם כמובן גם על העשייה ברבנות, בדיני תורה, בדברי השקפה, דרשות, ובעוד דברים רבים המקיפים בתורה. ואני שמח שהעבודה המרובה נשאה פירות".

צפו בשר החינוך הרב רפי פרץ מודיע לרב אריאל על זכייתו בפרס:

;