מחשש לירי מסיבי: צה"ל מתגבר סוללות כיפת ברזל בדרום

במערכת הביטחון נערכים להסלמה אפשרית בדרום, בעיקר מכיוון הגי'האד האסלאמי. חשש כי חמאס ישתף פעולה עם שיגורים עמוק לעבר שטח ישראל. המשטר האיראני לוחץ את עזה לפעולה כדי לערער את המצב לפני הבחירות

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 03/02/20 11:32 ח בשבט התשפ

מחשש לירי מסיבי: צה"ל מתגבר סוללות כיפת ברזל בדרום
ארכיון, צילום: פלאש 90

צה"ל מתגבר את סוללות כיפת הברזל בדרום, מחשש לשיגורים ארוכי טווח שהג'יהאד האסלאמי מתכנן לבצע בקרוב. על פי החשש במערכת הביטחון, ארגון הטרור מעוניין לנצל את המצב הפוליטי בעזה ואת הלך הרוח ברחוב הפלסטיני שנוצר בעקבית תכנית המאה ולבצע שיגורים עמוק לשטח ישראל. 

עוד סוברים במערכת הביטחון, כי לאור התקיפות של הרשות הפלסטינית על תכניתו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, חמאס ירצה לשתף פעולה עם השיגורים כדי לא להצטייר כמי שתומך בהסדרה. בתוך כך מתקיים מאמץ בתיווך מצרים להרגיע את השטח ולרסן את חמאס שטוען כי הובטחו לו הטבות נוספות בקצב הרבה יותר מהיר במסגרת תהליך ההסדרה.

החששות במערכת הביטחון מפני שיגורים והסלמה אפשרית בדרום אינן מגיעות בחלל ריק. על פי דיווחים, המשטר האיראני מפעיל לחץ הן על ראשי חמאס והן על ראשי הג'יהאד האסלאמי לבצע פיגועים נגד ישראל לא רק על רקע ההתנקשות בקאסם סולימאני, אלא גם כדי להשפיע על מערכת הבחירות בישראל.

החשש הוא שהג'יהאד ינצל את חוסר המוטיבציה של חמאס וישראל להגיע למערכה כדי לבצע פיגוע, ייתכן מאוד באמצעות שיגורי רקטות, במיוחד כשבשבועות האחרונים צה"ל תוקף רק יעדי חמאס בתגובה להפרחות בלוני הנפץ ושיגורי רקטות.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן