שגרירות סין בישראל: "פתחנו לכם דלת בשואה, תפתחו עכשיו לנו"

ממלא מקום שגריר סין בישראל, דאי יומינג, אמר במסיבת עיתונאים דחופה שכינסה שגרירותו בארץ בעקבות ההחלטה של ישראל לסגור את השערים מסין, בשל נגיף הקורונה. בשגרירות אחר כך התנצלו

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/02/20 19:35 ז בשבט התשפ

שגרירות סין בישראל: "פתחנו לכם דלת בשואה, תפתחו עכשיו לנו"
נלחמים בווירוס הקורונה, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ממלא מקום שגריר סין בישראל, דאי יומינג, אמר במסיבת עיתונאים דחופה שכינסה שגרירותו בארץ בעקבות צעדי המנע הקיצוניים שנקטה הממשלה על רקע נגיף הקורונה: "פתחנו את שערינו לפליטים יהודים בימים אפלים בשואה ובמלחמת העולם השנייה ולא סגרנו את הדלת עד היום. השפעת הווירוס רוסנה, אנו מקפידים על ביטחונם של אזרחים זרים בסין. חבל שמפיצים פייק ניוז ברשתות - הימנעו מתגובות מוגזמות, הסירו את המגבלות על הסחר ותנועת אנשים".

"אני מבין את הדאגה לבריאות הציבור", סיכם יו-מינג את הדברים. "אך החשש הוא שזה יתפשט למדינות שמערכת הבריאות בהן חלשה". לטענתו, בייג'ינג פועלת בשקיפות מול ארגון הבריאות העולמי, ואף הפנה את העיתונאים להסתכל על המלצות הארגון בנוגע ליחסי הסחר עם סין.

הדברים של ממלא המקום עוררו סערה על עצם ההשוואה ובשגרירות מיהרו להתנצל."לא הייתה לנו כל כוונה להשוות בין ימי השואה החשוכים לבין המצב הנוכחי והמאמצים של ממשלת ישראל להגן על אזרחיה".

הדברים עלו בעקבות 35 אזרחים סינים שהגיעו אמש (א') לישראל בטיסת חברת התעופה הרוסית "אירופלוט" ממוסקבה סורבו כניסה ונשלחו בצהריים על-ידי פקידי רשות האוכלוסין וההגירה בנמל התעופה בן גוריון לבירה הרוסית. ישראל כאמור סגרה את שעריה מטיסות שמגיעות מסין, ואל על ביטלה את טיסותיה לסין עד סוף החודש.

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן