פיגועי דקירה בלונדון ובבלגיה, מספר פצועים באירועים

פיגועי דקירה בדרום לונדון ובעיר גנט שבבלגיה. מספר פצועים בשתי הזירות. המפגע בלונדון נורה למוות, המפגע בבלגיה נוטרל על ידי כוחות המשטרה המקומית. עדת ראייה: "הלכתי לחנויות וראיתי מסוקים והמון אמבולנסים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/02/20 17:26 ז בשבט התשפ

פיגועי דקירה בלונדון ובבלגיה, מספר פצועים באירועים
אילוסטרציה, צילום: shutterstock

דיווח מהדקות האחרונות מעלה חשד לפיגוע דקירה בדרום העיר לונדון. על פי הדיווח מספר בני אדם נדקרו על ידי החמוש, שנהרג מירי כוחות משטרה במקום. צוותי חירום והצלה הגיעו לרחוב סטרת'האם בעיר הבירה, שם התרחשה התקרית. ממשטרת המטרופולין נמסר כי הנסיבות נבדקות, וככל הנראה מדובר באירוע טרור. 

על פי עדי ראייה ששהו במקום, נשמעו שלוש יריות אקדח מעט לאחר השעה 14:00 בצהריים (שעון לונדון). עד נוסף לאירוע סיפר "משהו גדול קרה ברחוב הראשי סטרת'האם. שוטרים חמושים וכבישים נסגרו". עדת ראייה נוספת אמרה לכלי התקשורת כי "הלכתי לחנויות וראיתי מסוקים והמון אמבולנסים. לא ראיתי מה קרה, אלא רק לאחר מכן - המון שוטרים חמושים ותשעה או עשרה אמבולנסים. המשטרה קראה לאנשים להתרחק".

אירוע זה מצטרף לאירוע טרור נוסף שהתרחש בעיר בנובמבר האחרון. המדובר הוא בפיגוע דקירה, כאשר אדם חמוש בסכין דקר שני בני אדם על גשר לונדון, ונורה למוות על ידי כוחות המשטרה שהגיעו למקום. השניים נפצעו אנוש בתקרית ומותם נקבע בבית החולים. ראש המטה ללוחמה בטרור של בריטניה, ניל באסו, אישר כי מדובר במתקפת טרור, והוסיף כי החשוד לבש לגופו חגורת נפץ. "לפי דיווחים ייתכן ועל החשוד היה מטען חבלה".

בתוך כך, גם בבלגיה מדווח לפני דקות אחדות על פיגוע דקירה בעיר גנט. גבר חמוש בסכין תקף על פי המסתמן מספר עוברי אורח בעיר. לפחות שני בני אדם נפגעו באירוע, החשוד נורה ונוטרל על ידי כוחות המשטרה שהגיעו למקום.