פרופסור דני זמיר קיבל את תואר חתן פרס ישראל לחקר החקלאות ומדעי הסביבה

שר החינוך רפי פרץ העניק לזמיר את התואר היוקרתי, המהווה הכרה נוספת לתרומתו המחקרית של הפרופסור. "פרופסור זמיר הינו חוקר מוביל בתחום, בעל הכרה בינלאומית ושיתופי בינלאומיים"

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 02/02/20 16:44 ז בשבט התשפ

פרופסור דני זמיר קיבל את תואר חתן פרס ישראל לחקר החקלאות ומדעי הסביבה
זמיר. הכרה נוספת לתרומתו, צילום: אנונימוס

פרופסור דני זמיר קיבל היום (א') משר החינוך רפי פרץ את תואר חתן פרס ישראל בתחום חקר החקלאות ומדעי הסביבה. תואר זה מהווה הכרה נוספת לפועלו של זמיר, שקיבל בעבר מענקים על מחקריו הקודמים בתחום החקלאות מטעם המועצה למחקר אירופי (ERC). 

אחד מהישגיו של זמיר הוא טיפוח מעשי של זני עגבניות מהמובלים ביותר במשק של מדינת קליפורניה. את הזן טיפח זמיר על בסיס ידע מחקרי שביצע בשיתוף פעולה עם האוניברסיטה העברית. בזכות המחקר גילה זמיר דרך לייצר עגבניות שעמידות ליובש, מלח ומחלות צמחים. 

פרץ בירך את זמיר על קבלת התואר היוקרתי וצייץ בחשבון הטוויטר שלו: "העגבנייה על המפה. הודעתי כעת לפרופ' דני זמיר (לא חברי ממועצת המכינות...) על זכייתו בפרס ישראל בתחום החקלאות. זמיר פיתח אוכלוסייה של עגבניות העמידות ליובש ומלח ונגד מחלות צמחים. פרופ' זמיר הינו חוקר מוביל בתחום, בעל הכרה בינלאומית ושיתופי בינ״ל."

https://twitter.com/realrafiperets/status/1223970780108730376

ועדת הפרס התכנסה בראשותו של פרופ' יונתן גרסל יו"ר הוועדה, כשלצדו החברים – פרופסור מרים אלטשטיין-שורץ, פרופסור שמעון גפשטיין, ופרופסור אורי מינגלגרין. בנימוקיה ציינה הוועדה כי: "פרס ישראל בתחום חקר החקלאות, חקר מדעי הסביבה לשנת תש"ף מוענק  לפרופ' דני זמיר על  טיפוח והשבחה של זני עגבניות וגידולים אחרים. פרופ' זמיר פיתח אוכלוסייה של עגבניות תרבותיות שמכילות קטעי DNA ממני בר של עגבנייה המקנים עמידות לעקות כמו יובש ומלח ועמידות כנגד מחלות צמחים. פרופ' זמיר הינו חוקר מוביל בתחום, בעל הכרה בינלאומית ושיתופי פעולה בינלאומיים, הוא תרם ותורם רבות לחקלאות ישראל והעולם."

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן