למרות הקשיים: בארגון 'השומר החדש' ממשיכים לעבוד בכל הכוח

70% מהחקלאים התמודדו בשנת 2019 עם מקרי פשיעה חקלאית, 64% מהם מעידים שהפשיעה החקלאית מהווה איום מרכזי על החקלאים והחקלאות בישראל. למרות הקשיים הכלכליים, ארגון השומר החדש שומר על חקלאי ישראל

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/01/20 15:31 א בשבט התשפ

למרות הקשיים: בארגון 'השומר החדש' ממשיכים לעבוד בכל הכוח
חברי השומר החדש בפעולה , צילום: שומר חדש

נתונים שאסף ארגון 'השומר החדש' בשנה באחרונה מציגים מגמה מדאיגה על מצב החקלאים. הארגון, שנמצא בעצמו בקשיים כלכליים, פונה לעזרת הציבור בגיוס תרומות. 

מהנתונים עולה כי למעלה מ-200 אלף טון תוצרת חקלאית ירדה לטמיון בשנת 2019 ולא נקטפה בגלל מחסור של כ-16,000 ידיים עובדות, 70% מהחקלאים התמודדו השנה עם מקרי פשיעה חקלאית, 64% מהחקלאים מעידים שהפשיעה החקלאית מהווה איום מרכזי על החקלאים והחקלאות בישראל.

צילום: שומר חדש

עוד עולה מהנתונים שאסף הארגון בשנה האחרונה בקרב חקלאים, כי החקלאות בישראל נמצאת במשבר הגדול ביותר שידעה מאז שנות ה-80. השנה, קיבל הארגון מס' שיא של פניות מחקלאים מתוכם הצליחו לסייע לכ-450 חקלאים בלבד. הסיוע כלל שמירות והפעלת מערך מתנדבים וצוותי שטח. 2,298 מתנדבים יצאו מדי לילה לשמור ב-64 מוקדי שמירה ב-7,251 משמרות. הפשיעה החקלאית בקרב משקים שלא מקבלים סיוע מהארגון גבוה פי 3 מאשר במשקים שמקבלים סיוע מהארגון.

כעת, החליט הארגון לצאת בקמפיין מימון המונים רחב היקף וקורא לציבור הרחב לתמוך ולתרום כדי להגדיל דרמטית את כמות החקלאים המקבלים מענה וסיוע. התמיכה תאפשר את הרחבת הפעילות למאות מוקדי סיוע ברחבי הארץ לחקלאים הזקוקים לסיוע וכן להרחבת ליווי משפטי לחקלאים המתמודדים עם פשיעה חקלאית מול מערכות החוק. 

צילום: השומר החדש

הארגון פונה לציבור להילחם על החקלאות הישראלית ועל קיומה: "אם חשובה לכם הציונות, אם עתיד החקלאות מדאיג אתכם, אם אתם מאמינים שחייבים לשמור על החיבור לאדמה, אם אתם כמונו לא יכולים לדמיין את הנוף בלי החקלאות הישראלית – תמכו עכשיו ובואו לחזק את החקלאים". 
יואל זילברמן, מנכ"ל ומייסד השומר החדש: "חקלאי ישראל הם אוצר לאומי. בשונה מכל מדינה מערבית אחרת חקלאי ישראל ניצבים כיום בפני אתגריים קיומיים אדירים של להיות או לחדול. בשעה קשה זו של החקלאים קיבלנו החלטה חברתית-לאומית, שעל אף חוסר היציבות הפוליטית ואופק חסר בהירות, לא נאפשר לאף חקלאי להיות לבד!".

שגב לב רן, חקלאי, לכיש: "השומר החדש עוזר לנו יום יום גם בעבודה חקלאית וגם בשמירה על השטחים הפתוחים. זה ארגון קריטי במדינת ישראל. בלי השומר החדש יתכן ולא יהיה לי דור המשך בחקלאות".

צילום: שומר חדש

לצד הקמפיין, ממשיך הארגון לסייע על בסיס יומיומי לחקלאים. בשבוע שעבר נרתם הארגון להגיע לחקלאי בחווה ליד יחיעם שהותקף ע"י פולשים וספק חיתוך גדר של עשרות מטרים. השומר החדש נרתם ושלח צוות סיוע לשיקום ותיקון הגדות לאחר 48 שעות בלבד. השומר החדש הינו ארגון חברתי חינוכי וציוני שהוקם בשנת 2007 על ידי קבוצת מתנדבים אוהבי הארץ בכדי לשמור על אדמות המדינה תוך סיוע והעצמת החקלאים וגורמי האכיפה, לצד חיבור אזרחים וצעירים לאדמה, לאהבת הארץ ולזהות ציונית.