אחרי שנה ושלושה חודשים: נוחי דנקנר שוחרר מהכלא

לאחר שהנשיא ריבלין קיצר את עונשו בעקבות בעיות רפואיות, השתחרר איש העסקים, נוחי דנקנר מכלא ניצן ברמלה

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/02/20 11:49 ז בשבט התשפ

אחרי שנה ושלושה חודשים: נוחי דנקנר שוחרר מהכלא
נוחי דנקנר, צילום: פלאש90

איש העסקים נוחי דנקנר השתחרר היום (א') מבית המעצר ניצן, לאחר שוועדת השחרורים קיבלה את בקשתו לקיצור מאסרו. דנקנר, שהורשע במסגרת פרשת "הרצת" המניות באיי-די-בי אחזקות, מרצה מאסר בכלא מעשיהו מאז אוקטובר 2018.

קיצור עונשו התאפשר לאחר שהפרקליטות הודיע שלא תתנגד לכך, ובעקבות החלטת הנשיא ריבלין לקצר את עונש המאסר בפועל שנגזר על דנקנר - כך שכבר כעת הוא יכל לעמוד בפני ועדת השחרורים בבקשה לשחרור מוקדם. 

בהודעת הוועדה נמסר: "שלא כדרכנו, נעתרנו לבקשה לשמוע את דברי האסיר בפתח הדיון. הוא פרש בפנינו את משנתו תוך מתן משקל להליך השינוי שעבר במסגרת הטיפול שלו זכה במהלך שהותו בבית הסוהר, והוא מודה לרשויות הכליאה על העזרה שהושיטו לו, על הרגישות וההגינות בהתייחסות אליו".

"לדבריו, היום הוא מבין כי העבירות שביצע היו חמורות, הוא מתחרט על מעשיו ורואה במהלכיו טעות חמורה ביותר - 'פעלתי בפזיזות' כך אמר, 'ובניגוד לדרך שבה נהגתי עד לאותו יום מר ונמהר. כל חיי הייתי איש שומר חוק, הגון וישר, מאמין בחוק ובבתי המשפט'. לאחר שקראנו את כל החומר שבפנינו ושמענו בהרחבה יתרה את דברי באי-כוח הצדדים והאסיר בעצמו, הגענו למסקנה כי עלינו לכבד את אותו מעין הסדר שאליו הגיעו הצדדים, המבקשים בצוותא כי נורה על שחרור מוקדם". 

במסגרת תנאי השחרור, דנקנר יתייצב במשטרה אחת לשבועיים ויקיים את כלל התנאים שנקבעו בתוכנית של הרשות לשיקום האסיר. הוא יתנדב באגודה אחת לשבוע, וישהה במעצר בביתו בכל יום מהשעה 22:00 ועד לשעה 06:00 למחרת.