נגיף הקורונה: מקרה מוות ראשון מחוץ לסין

הרשויות בפיליפינים הודיעו כי אזרח סיני נפטר לאחר שלקה בנגיף. מדובר במקרה המוות הראשון מחוץ לגבולות סין כתוצאה מהקורונה. בישראל מכניסים לבידוד את כל מי שחזר מסין בשבועיים האחרונים

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/02/20 08:00 ז בשבט התשפ

נגיף הקורונה: מקרה מוות ראשון מחוץ לסין
נלחמים בווירוס הקורונה, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

נגיף הקורונה מתפשט, ולראשונה נרשם מקרה מוות מחוץ לגבולותיה של סין. משרד הבריאות של הפיליפינים דיווח לפנות בוקר (א') כי אזרח סיני, בן 44, נפטר במדינה כתוצאה מהידבקות בנגיף המאיים. גם בת זוגו נדבקה בנגיף והיא מאושפזת בבית חולים בפיליפינים.

בסין עצמה דווח עד כה על 304 מתים כתוצאה מהידבקות בנגיף הקורונה, וכן על קרוב לחמישה עשר אלף בני אדם שנדבקו בו. 

משרד הבריאות פרסם אמש צו, המורה לכל מי שהגיע לישראל מסין ב-14 הימים האחרונים לשהות בבידוד, והבוקר אמור המשרד להתחיל באכיפת הצו. שר הבריאות ליצמן הודיע אמש כי מי שיחוייב לשהות בבידוד יפוצה על ידי המדינה.

במעברי הגבול ובנתב"ג החלו בבדיקות קפדניות, ולא יאפשרו כניסה של מי ששהה בסין בשבועיים האחרונים, מלבד בעלי אזרחות ישראלית. ראש הממשלה נתניהו יכנס היום דיון בנושא ההתמודדות עם הנגיף, יחד עם בעלי המקצוע בנושא. לדבריו, "אנחנו לא לוקחים סיכונים מיותרים. הנגיף נמצא כבר בחמש יבשות וביותר מ-25 מדינות. אנו ערים לכך שלא ניתן למנוע לחלוטין את כניסת הנגיף, ולכן נערכים מראש להתמודדות עם הנגיף לאחר כניסתו הראשונה לישראל".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן