בעקבות נעמה יששכר: הישראלים שעדיין בכלא ברחבי העולם

בישראל שמחים על שובה של נעמה יששכר, אך ישנם עוד ישראלים רבים המצויים בכלא של מדינה אחרת. 628 ישראלים עצורים ברחבי העולם, 153 מתוכם עצורים גם כן בגלל עבירות סמים . האם הכל פוליטי?

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/01/20 21:23 ד בשבט התשפ

בעקבות נעמה יששכר: הישראלים שעדיין בכלא ברחבי העולם
הפגנה למען שחרור נעמה יששכר, צילום: תומר נויברג, פלאש 90

בעקבות שחרורה של נעמה יששכר: ישנן עוד משפחות רבות בישראל שבני משפחותיהם כלואים בבתי כלא ברחבי העולם. על פי נתוני חדשות 12, 628 ישראלים עצורים ברחבי העולם. הכי הרבה נמצאים בארה"ב 168 ישראלים עצורים שם. מלבד נעמה יששכר ברוסיה עצורים עוד 66 ישראלים נוספים שהם לא קיבלו מענה מהממשלה הישראלית. חלקם נמצאים על עבירות חמורות, אך עדיין נראה כי נעמה יששכר שהחזיקה ברשותה סמים, זכתה בשל הלחץ הציבורי והתקשורתי ליחס אחר.

ישנם ישראלים כלואים בעוד מדינות רבות כגון: אוקראינה, גיאורגיה, יפן, הודו, תאילנד, ארגנטינה, טורקיה ואפילו ירדן. באופן כללי גם באירופה וגם בדרום אמריקה כלואים כ-60 ישראלים ביבשות. כמו נעמה יש ברחבי העולם 153 ישראלים שכולאים בשל עבירות סמים מהחזקה ועד סחר ושימוש. ישנם גם ישראלים שעצורים בשל עבירות חמורות, שאין להקל בהם ראש- 35 ישראלים עצורים בעוון רצח, 20 נוספים בשל עבירות מין ופדופיליה, ועוד עבירות חמורות אחרות.

 כמות המספרים הזאת מחזקת את התפיסה כי המאמץ לשחרורה של נעמה יששכר, מצד נתניהו היה בעיקר פוליטי ופחות עקרוני. יש גם לציין כי הסיקור התקשורתי בנושא והלחץ הציבורי שזה יצר סייע בהחלט לקידום שחרורה. מה יעלה בגורל יתר העצורים ובטח כאלו שנכלאו בנסיבות דומות כנעמה, אולי בחירות רביעיות יסייעו לאדם נוסף.