בתמורה להארכת כהונת הרב שטרן: שר הדתות דורש הארכת כהונה נוספת

השר יצחק וקנין מתנה את הסכמתו לאישור הארכת כהונת הרב אריה שטרן, בהארכה במקביל של כהונת הרב אליהו מלכא, רבה של כרמיאל: "לא אתן למצב שרב אחד יקבל והשני יקופח רק בגלל שאחד חובש כיפה סרוגה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/01/20 15:05 ג בשבט התשפ

בתמורה להארכת כהונת הרב שטרן: שר הדתות דורש הארכת כהונה נוספת
הרב אריה שטרן, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

סאגת הארכת הכהונה של הרב אריה שטרן נמשכת, והיום (ד') נחשף התנאי שמציב השר לשירותי דת להארכת המינוי. באתר 'בחדרי חרדים' פורסם כי השר וקנין דורש שבמקביל להארכת כהונתו של הרב שטרן, תוארך גם הכהונה של הרב אליהו מלכא, רב העיר כרמיאל, שנמצא במצב דומה לרב שטרן, אך לא קיבל לטענתו אישור ממשרד המשפטים.

כזכור, שר הדתות יצחק וקנין (ש"ס) מסרב, נכון לעכשיו, לאשר את הארכת כהונתו של הרב אריה שטרן, שהגיע לגיל 75, וזקוק לאישור מיוחד כדי להמשיך לכהן בתפקיד. הארכת הכהונה היא הלך טכני קצר , אך מסיבה שאינה ברורה סירב השר לשירותי דת להעניק את חתימתו.

בדיווח הובא ציטוט של השר וקנין, שאמר השבוע בשיחות סגורות: "אחתום על הארכת תפקידם של שני הרבנים ביחד". לדבריו, "לא אתן למצב שרב אחד יקבל והשני יקופח רק בגלל שאחד חובש כיפה סרוגה והשני כיפה אחרת". וקנין תקף את משרד המשפטים ואת המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, ארז קמניץ. לדברי השר, "את התקנות על הרב שטרן הביאו תוך יומיים, כאן אני מחכה כבר שבועיים ולא מקבל מענה". הוא חוזר והבהיר, "לא אעשה איפה ואיפה - או שניהם או כלום".