מליאת הכנסת אישרה את הקמת ועדת הכנסת: 60 בעד, ו-0 מתנגדים

למרות שנתניהו משך את בקשת החסינות, המליאה המשיכה והוחלט ברוב מוחלט כי תקום ועדה. הוועדה כעת תדון רק בבקשת החסינות של חיים כ"ץ שלא משך את הבקשה שלו. על נתניהו לא יהיו דיונים

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/01/20 12:44 ב בשבט התשפ

מליאת הכנסת אישרה את הקמת ועדת הכנסת: 60 בעד, ו-0 מתנגדים
המליאה היום, צילום: יח"צ

מליאת הכנסת אישרה את בקשת הוועדה המסדרת להקמת ועדת הכנסת ברוב של 60 תומכים ללא מתנגדים, זאת לאחר שחברי גוש ה-55 בחרו להחרים את הדיון ונעדרו מהמליאה. במליאה נאמו חברי הכנסת מגוש המרכז שמאל: אבי ניסקורן, יאיר לפיד, אחמד טיבי, ניצן הורביץ וסתיו שפיר שגם נפרדת היו מהכנסת.

יו"ר הוועדה מסדרת ח"כ אבי ניסנקורן הציג את הבקשה ואמר: "בחודשים האחרונים מעבר לקמפיין החסינות של נתניהו אנחנו ראינו קמפיין נגד בתי המשפט נגד המשטרה נגד המערכת שבעצם אחראית על אכיפת החוק במדינת ישראל. אני חושב שהציון דרך הזה שעברנו בחודשים האחרונים זה שפל שאליו הגיעה מדינת ישראל בהובלתו של רוה"מ. אני מאוד מקווה שאנחנו נראה שינוי גישה וכחול לבן תעמוד כחומה בצורה למען שלטון החוק".

ח"כ יאיר לפיד: " פעם אחת בהצבעה פרוצדורלית הם האמורים להפסיד וכל הכיסאות הריקים האלה נסו מן האולם, מפני שזה כבר לא ממשלה ולא קואליציה זה גוף שמיועד רק לדבר אחד - לענייניו המשפטיים של מי שהחל מהיום בבוקר שמו בישראל הנאשם בנימין נתניהו".

ח"כ אחמד טיבי: "היום קמנו למציאות חדשה, מתברר שהדמוקרטיה נשארה ללא סלע קיומנו. זהו יום שחור, יום עצוב לדמוקרטיה, אבן יסוד הייתה ואיננה עוד. אני משתתף בצערו של אבי הדמוקרטיה המודרנית שמשכנו עבר מבלפור לבית המשפט המחוזי, והוא יהיה שם אורח מתמיד".

ח"כ ניצן הורביץ: " אני שמח היום לומר כאן מעל דוכן הכנסת שאף אחד במדינת ישראל לא נמצא מעל החוק, גם לא ראש הממשלה בנימין נתניהו. אנחנו עדיין במדינת ישראל ולא במדינת ביביסטאן. הניסיון המביש של רוה"מ לחבל בהליך המשפטי נגדו, ושכל המערכת המשפטית נמצאת תחת התקפה בגלל ההליכים הפליליים של ראש הממשלה, לפחות כאן היום זה נעצר". 

ח"כ סתיו שפיר, שהודיעה כי לא תתמודד בבחירות הקרובות, נאמה את מה שעשוי להיות נאומה האחרון במליאה ואמרה: "זה גילוי האחריות הבסיסי שנדרש מאתנו כנבחרי ציבור, כמשרתי העם, ומכל בעלי האחריות והכוח, ברגעים שבהם הדמוקרטיה הישראלית והחופש והחירות של אזרחי ישראל נמצאים בסכנה . ומהסיבה הזאת גם את ההחלטה שלי בחודש האחרון בסופו של דבר לא היה כל כך קשה לקבל משום שכשטובת המדינה נמצאת מולנו אנחנו מסוגלים לעשות הכול."

כאמור הבקשה לקמת ועדת הכנסת אושרה והיא צפויה להתכנס ביום חמישי. חשוב לציין כי הוועדה אמנם אושרה אך היא אינה רלוונטית כבר לנתניהו שמשך את בקשתו. ולכן הוועדה תעסוק רק בבקשת החסינות של חיים כ"ץ