השרים החדשים הצהירו אמונים

אחרי שהואשם בפלילים נתניהו אינו יכול להחזיק עוד בתיקי שרים. היום השרים החדשים הצהירו אמונים ויכלו בתפקידם החדש. בנט לביטחון, ליצמן לבריאות, חוטובלי לתפוצות, הנגבי לחקלאות, ואקוניס לרווחה

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/01/20 12:25 ב בשבט התשפ

השרים החדשים הצהירו אמונים
נפתלי בנט הושבע לתפקיד שר הביטחון, צילום: פלאש 90. מרק ישראל סלם

הממשלה הודיעה לכנסת על החלטותיה בדבר מינויי שרים בהתאם לחוק יסוד הממשלה. אחרי הדרמות הרבות במינויי שרים חדשים, לאחר שנתניהו נאלץ להיפרד על פי חוק מתפקידי השרים אותם החזיק, לאחר שהואשם בשלושה סעיפים פליליים. היום מונו סופית השרים החדשים בממשלה. ההשבעות נעשו ללא חברי קואליציה שלא הגיעו בגלל החרם על המליאה בכנסת.

חבר הכנסת נפתלי בנט הושבע לתפקיד שר הביטחון. ח"כ יעקב ליצמן מונה לתפקיד שר הבריאות אחרי ששימש כסגן שר. חבר הכנסת צחי הנגבי מונה לתפקיד שר החקלאות ופיתוח הכפר, בנוסף לתפקידו כשר לשיתוף פעולה אזורי. התפקיד במקור הוצע לדוד ביטן אך ויתר על התפקיד אחרי הלחץ שהופעל כי גם הוא נחקר על עבירות שוחד. חברת הכנסת ציפי חוטובלי מונתה לתפקיד שרת התפוצות. חבר הכנסת אופיר אקוניס מונה לתפקיד שר העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים, בנוסף על תפקידו כשר המדע והטכנולוגיה.

כמו כן, הודיעה הממשלה לכנסת כי שר העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים החליט בהסכמת ראש הממשלה ובאישור הממשלה, למנות את חבר הכנסת משולם נהרי לתפקיד סגן שר במשרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים. לאחר מכן הצהירו אמונים השרים יעקב ליצמן וציפי חוטובלי וסגן השר משולם נהרי.

בנוסף, ח"כ יוראי להב הרצנו הצהיר אמונים ויכהן כח"כ בסיעת כחול לבן במקומו של ח"כ גדי יברקן.