במקום להגיע ליד ושם: נשיא אוקראינה ביקר בכותל המערבי

ולודימיר זלנסקי, שוויתר על השתתפותו בטקס ביד ושם כדי לאפשר לניצולי שואה להיות נוכחים, ביקר ברחבת הכותל המערבי. ביד ושם ביקרו: החלטה תמוהה

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 23/01/20 13:44 כו בטבת התשפ

במקום להגיע ליד ושם: נשיא אוקראינה ביקר בכותל המערבי
נשיא אוקראינה בביקור בכותל, צילום: הקרן למורשת הכותל המערבי.

נשיא אוקראינה הגיע עם פמלייתו לכותל המערבי לתפילה וסיור, זאת במקום להגיע ליד ושם כפי שתוכנן מראש. כזכור, המשלחת האוקראינית ובראשה הנשיא ולודימיר זלנסקי הודיעה מוקדם יותר היום כי היא מוותרת על המקומות בטקס ביד ושם לטובת ניצולי שואה, שנערך במסגרת אירועי פורום השואה הבינלאומי.

הנשיא התקבל על ידי רב הכותל שמואל רבינוביץ׳ ומנכ״ל הקרן למורשת הכותל, מרדכי אליאב, ושמע הסבר על החשיפות החדשות שהתגלו לאחרונה ברחבת הכותל המערבי. זלנסקי השתתף באמירת פרקי תהלים וטמן פתק בכותל.

כזכור, נשיא אוקראינה הסביר מודע הוא מוותר על מקומו  בטקס ואמר: "שמענו שלא עלה בידם של ניצולי שואה רבים להשתתף בפורום השואה הבינלאומי. המשלחת האוקראינית נתנה להם את מקומותיה, בדומה לכמה שרים ישראלים. מגיע לאנשים האלה את כל הכבוד."

מנגד, ביד ושם לא מרוצים מהחלטתו של זלנסקי ואמרו: "הבוקר הודיע נשיא אוקראינה על ביטול השתתפותו בטענה כי מעביר את מקומו לניצול שואה. הוסבר לנשיא כי ניצולים שפנו בימים האחרונים נענו וכי אין אפשרות לטרטר ניצול בתנאים הנוכחיים. על כן החלטתו תמוהה, וחבל שנוקט בצעד מעין זה באירוע שכתורתו 'זוכרים את השואה נלחמים באנטישמיות."