הנוער בצרפת לא יודע דבר על השואה

25 אחוזים לא שמעו עליה, 30 אחוזים סבורים כי בשואה לא נרצחו יותר מ-2 מיליון יהודים, 45 אחוזים לא יודעים שצרפת של וישי שיתפה פעולה עם הנאצים, 20 אחוזים סבורים שעמדות אנטישמיות הן לגיטימיות. הנתונים המדאיגים מצרפת

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/01/20 09:25 כו בטבת התשפ

הנוער בצרפת לא יודע דבר על השואה
צילום: shutterstock

זהו ביקורו הראשון של מקרון בישראל, שהגיע במסגרת פורום השואה הבינלאומי, בכדי להזדהות ולהכריז שהעולם זוכר את השואה, במדינה שלו קורה אחרת. "ועידת התביעות היהודית" מפרסמת סקר מדאיג לגבי המודעות לשואה בצרפת. הסקר בחן את ידיעות הנוער בצרפת בנושא השואה, הנתון הראשון והחשוב ביותר 25% מהנוער אפילו לא שמעו על השואה.

45% לא מודעים לכך שממשלת צרפת בימי מלחמת העולם השנייה, המכונה גם "צרפת של וישי", שיתפה פעולה עם המשטר הנאצים וסיוע בתפיסת יהודים והשמדתם.58% סבורים כי צרפת היא בכלל קורבן של הנאצים. 30% סבורים כי בשואה נרצחו עד 2 מיליון יהודים ואף פחות, 50% לא ידעו בכלל שכמות היהודים שנרצחו הם 6 מיליון.

צרפת היא המדינה עם הנתונים המדאיגים ביותר בין כל המדינות שנבחנו, ביניהם ארה"ב, קנדה ואוסטריה. 20% מהנשאלים סבורים כי עמדות אנטישמיות הן עמדות לגיטימיות, 10% חושבים כך גם בעצמם. 70% האחרים סוברים כי ישנה אנטישמיות כיום במדינה וחלקם אף סוברים שיש יותר אפילו.