טיבי נגד גנץ: "למה להיות ביבי אם יש את המקור?"

התגובות נגד הצהרתו של בני גנץ, שאחרי הבחירות יספח את בקעת הירדן, מגיעות מימין ומשמאל. אחמד טיבי בקריאה לגנץ "לא לנסות לעקוף את הימין, צריך להיות אלטרנטיבה לימין"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/01/20 18:35 כד בטבת התשפ

טיבי נגד גנץ: "למה להיות ביבי אם יש את המקור?"
ח"כ אחמד טיבי, צילום: פלאש 90

הצהרתו של יו"ר כחול לבן בני גנץ, להחיל ריבונות ישראלית בבקעה לאחר הבחירות לכנסת, מעוררת הדים משני צידי המפה הפוליטית. הדבר הוביל אף לקרב ציוצים בין ראש הממשלה נתניהו לבין גנץ, בו הראשון מאתגר את השני לעמוד במבחן המציאות ולהיענות ליוזמה בזמן אמת. אך גם יתר המערכת הפוליטית מגיבה בכעס לגנץ.

בין מבקרי גנץ משמאל הוא ח"כ מברשימה המשותפת, אחמד טיבי. טיבי העלה סרטון בו הוא קורא לגנץ להיזהר בהצהרותיו, וכי זה עלול לעלות לו במחיר: "עשר שנים ונתניהו לא סיפח את בקעת הירדן, המשחק של גנץ הוא מסוכן ויהיו לכך השלכות". ד הוסיף ואמר: "האזרח הפשוט ישאל בצדק- אם כמו ביבי אז למה לא המקור? במקום לעקוף את הליכוד מימין הגיע הזמן להיות אלטרנטיבה אמתית".

לביקורת של טיבי מצטרפת גם ביקורתו של ראש מפלגתו, ח"כ איימן עודה: " "לאזרחי המדינה מגיע תקווה ולא חיקוי - ככה לא מחליפים ראש ממשלה. ‏סיפוח הוא חיסול כל סיכוי לדמוקרטיה ושלום. כנראה ששכחת שיש גם חיים אחרי הקמפיין. הניסיון הפתטי לקושש כמה קולות מהימין לא שווים את הרס העתיד של כולנו".

גם בימין רואים בהצהרה כספין ולא כדבר שיש גם מעשים אחריו, במפלגת ימינה מסרו: ""‏התנגדות כחול לבן ליוזמה של השר סמוטריץ' להצביע על סיפוח הבקעה בכינוס המליאה הקרוב, מראה שהם שבויים של אחמד טיבי ואיימן עודה. מי שקורא לדחות עד אחרי הבחירות את הדיון בנושא, מבקש למנוע החלת ריבונות בבקעה. שוב מוכח שיש כאלה שמדברים ויש כאלה שעושים".