‏גנץ: "נפעל להחלת הריבונות בבקעת הירדן לאחר הבחירות". נתניהו: "למה לחכות לאחרי הבחירות?"

יו"ר כחול לבן טען כי מפלגתו תפעל להחלת הריבונות בבקעת הירדן בתיאום עם הקהילה הבין-לאומית וקרא לטראמפ להציג את תכנית השלום לפני הבחירות: "מצפה להפצת התכנית בהקדם". נתניהו מיהר לעקוץ את גנץ: "אפשר להחיל ריבונות על בקעת הירדן כבר עכשיו בהסכמה רחבה בכנסת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/01/20 14:17 כד בטבת התשפ

‏גנץ: "נפעל להחלת הריבונות בבקעת הירדן לאחר הבחירות". נתניהו: "למה לחכות לאחרי הבחירות?"
ארכיון: גנץ בסיור בעוטף עזה, צילום: פלאש 90

לאחר שחברי הכנסת מכחול לבן העבירו ממסרים סותרים ביחס להחלת הריבונות בבקעת הירדן, יו"ר כחול לבן בני גנץ סייר היום (ג) בצפון ים המלח ובבקעת הירדן, והבטיח להחיל ריבונות ישראלית בבקעה לאחר הבחירות לכנסת: "אנו חוזרים וקובעים - בקעת הירדן היא חומת המגן המזרחית של ישראל, בכל תרחיש עתידי שלא יקרה". 

לטענתו, ממשלות שדנו בעבר על האפשרות למסור את הבקעה לערבים עשו טעות חמורה. ''אנו רואים בחלק הזה חלק בלתי נפרד ממדינת ישראל ואחרי הבחירות נפעל להחלת ריבונות על הבקעה בתיאום עם הקהילה הבין-לאומית", הוסיף יו"ר כחול לבן.

גנץ גם קרא לארצות הברית לפרסם את פרטי ''תוכנית המאה'' לפני הבחירות לכנסת, "מקווה שהנשיא טראמפ יקדים את הצגת תכנית השלום שלו. אני מצפה להפצת תכנית השלום בהקדם".

ח״כ יועז (כחול לבן) בירך את יו"ר מפלגתו על ההצהרה:  ״מברך את יו״ר כחול לבן ח״כ בני גנץ על ההצהרה. בקעת הירדן היא נכס אסטרטגי למדינת ישראל. אנחנו נשקיע ונטפח את הבקעה ולא נעשה ספינים״

ראש הממשלה נתניהו מיהר לעקוץ את גנץ: "למה לחכות לאחרי הבחירות אם אפשר להחיל ריבונות על בקעת הירדן כבר עכשיו בהסכמה רחבה בכנסת? בני גנץ, אני מצפה לתשובתך עוד הערב, אלא אם אחמד טיבי שם לך וטו".

בתגובה ענה לו בני גנץ: "‏ביבי. קודם נדון בחסינות. אחר כך ננהל את החלת הריבונות."

יו״ר הרשימה המשותפת ח״כ איימן עודה יצא נגד הצהרתו של גנץ: "לאזרחי המדינה מגיע תקווה ולא חיקוי - ככה לא מחליפים ראש ממשלה. ‏סיפוח הוא חיסול כל סיכוי לדמוקרטיה ושלום. כנראה ששכחת שיש גם חיים אחרי הקמפיין. הניסיון הפתטי לקושש כמה קולות מהימין לא שווים את הרס העתיד של כולנו".

יו"ר העבודה-גשר-מרצ, עמיר פרץ, התייחס לדבריו של יו"ר כחול לבן בני גנץ בנוגע לסיפוח בקעת הירדן: "אני מצפה מכחול לבן שלא להיגרר לסדר היום שכופה הימין הקיצוני בהובלת סמוטריץ'. עתיד בקעת הירדן צריך להיקבע כחלק ממו"מ ומהסדר כולל, תוך שימת דגש על סידורי הבטחון החיוניים של ישראל. אסור לכחול לבן ליפול למלכודות הימין. זו רק אחת מתוך אינספור מלכודות נוספות שיגיעו במערכת הבחירות".

תגובת מפלגת ימינה להצהרת גנץ: "‏התנגדות כחול לבן ליוזמה של השר סמוטריץ' להצביע על סיפוח הבקעה בכינוס המליאה הקרוב, מראה שהם שבויים של אחמד טיבי ואיימן עודה. מי שקורא לדחות עד אחרי הבחירות את הדיון בנושא, מבקש למנוע החלת ריבונות בבקעה. שוב מוכח שיש כאלה שמדברים ויש כאלה שעושים."