הרב שרלו על החלטת הרבנות: "זוהי התגברות על גזענות מאוסה ובזויה"

הרב יובל שרלו מתייחס להחלטה להכיר ביהדותם של יוצאי אתיופיה: "זוהי הכרה כי דווקא עולם התורה מחויב להוביל את היחס הראוי ליהודים שנפרדו ממרכז היהודי לפני אלפי שנים ועתה שבים אליו בחזרה"

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 20/01/20 08:52 כג בטבת התשפ

הרב שרלו על החלטת הרבנות: "זוהי התגברות על גזענות מאוסה ובזויה"
צילום: shutterstock

"אִם־יִהְיֶ֥ה נִֽדַּחֲךָ֖ בִּקְצֵ֣ה הַשָּׁמָ֑יִם מִשָּׁ֗ם יְקַבֶּצְךָ֙ יְהוָ֣ה אֱלֹהֶ֔יךָ וּמִשָּׁ֖ם יִקָּחֶֽךָ" (דבר' ל׳ : ד) / הרב יובל שרלו
 
אם אכן הרבנות הראשית לישראל אישררה מחדש את קבלת פסקו של הרב עובדיה יוסף זצ"ל – זוהי בשורה גדולה. זכות גדולה היא לה על דרך זו. 
זוהי התגברות על גזענות מאוסה ובזויה.
זהו תהליך תיקון של התייחסות לאדם בשל צבע עורו.
זוהי קבלת עמדה הלכתית אמיצה מאוד. 
זוהי הכרה כי דווקא עולם התורה מחויב להוביל את היחס הראוי ליהודים שנפרדו ממרכז היהודי לפני אלפי שנים ועתה שבים אליו בחזרה.
זוהי העמדת 'שרותי הדת' במקום הראוי להם. 
וזוהי תרומה אדירה לחברה הישראלית, שמקבלת שוב דחיפה משמעותית ביותר, לבער מתוכה את גילויי הגזענות, להכיר בחשיבות התהליך המורכב של השתלבות השבים מאתיופיה ועדינותו, ולפתוח את השערים כולם – שערי המציאות ושערי הלב – כדי שנהיה "גוי אחד בארץ". 
התורה ונביאי ישראל ביטאו לרוב את חזון קיבוץ הגלויות כצעד הראשון והמשמעותי של כינוסנו מחדש בארץ ישראל, ופתיחת שערי גאולה אפשרית. זכות גדולה היא לנו לחיות בהופעת החזון הזה, ולהמשיך להתפלל ולצפות ל"ותחזינה עינינו בשובך לציון ברחמים".

 

הרב יובל שרלו מפעיל רשת של קבוצות ווטסאפ, ערוץ טלגרם ועמוד פייסבוק, הקרויים 'זיקים', בהם הוא שולח מדי יום התייחסות קצרה במבט תורני על שלל נושאים. ניתן להצטרף לקבוצות הווטסאפ דרך הלינק.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן