סקר מנדטים: איחוד הימין מזנק, עוצמה יהודית מתרסקת

האיחוד בימין גורף עשרה מנדטים תמימים, כך על פי סקר חדש. עוצמה יהודית לא עוברת את אחוז החסימה, ונתניהו גובר על גנץ בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/01/20 20:12 יט בטבת התשפ

סקר מנדטים: איחוד הימין מזנק, עוצמה יהודית מתרסקת
שקד וסמוטריץ'. האיחוד עושה את שלו, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

סקרים חדשים מנבאים: האיחוד בימין גורף מספר דו ספרתי של מנדטים, עוצמה יהודית מנגד, לא עוברת את אחוז החסימה. בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה, בנימין נתניהו פותח פער קטן של ארבעה אחוזים על פני יריבו בני גנץ. בנוסף, גוש הימין עם 55 מנדטים, נותר עם עשרה מנדטים פחות מגוש השמאל בתוספת ליברמן.

על פי סקר של חדשות 12, האיחוד בימין עושה את שלו וגורף לא פחות מעשרה מנדטים תמימים. כחול לבן ממשיכה לקבל את מירב המנדטים עם 34 כאלו, בעוד הליכוד לא הרחק מאחור, עם 32 מנדטים משלה. במקביל, האיחוד בשמאל דווקא מקבל פחות מנדטים מאיחוד הימין, עם 8 מנדטים בלבד. הרשימה המשותפת גורפת 13 מנדטים, ש"ס וישראל ביתנו עם שמונה מנדטים כל אחת ויהדות התורה עם שבעה מנדטים.

ויש גם חדשות נוספות מימין, אם כי מעודדות פחות. על פי סקר של כאן 11, הנטישה של הרב פרץ את עוצמה יהודית, משאירה את מפלגתו של איתמר בן גביר מחוץ לכנסת הבאה, כאשר היא מקבלת 2.2% מהקולות בלבד. נכון לכרגע, לא ידוע על פרישה של בן גביר מהמירוץ, וייתכן כי פעם נוספת קריסה שלו תשרוף קולות חשובים לגוש הימין.

כמו כן, על פי סקר של חדשות 13, בנימין נתניהו גובר על בני גנץ בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה. נתניהו מקבל 40% תמיכה בקרב הנשאלים, בעוד גנץ מעט הרחק מאחור עם 36% תמיכה. על פי חדשות 12, הפער קטן מעט יותר, עם 40% תמיכה בנתניהו, אל מול 38% תמיכה בגנץ.