סמוטריץ' מגיב לסערת האוטובוסים: כל שונאי הדת -תנשמו

על רקע הסערה שנוצרה, עקב ביטול קווי אוטובוס הפועלים בשבת, שר התחבורה מגיב: "כל שונאי הדת שמחפשים לייצר ספינים וסערות, תנשמו". גנץ גינה מוקדם יותר את הצעדים ואמר "מדינת ישראל היא לא מדינת הלכה. אנחנו ננצח ונתקן"

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 16/01/20 17:35 יט בטבת התשפ

סמוטריץ' מגיב לסערת האוטובוסים: כל שונאי הדת -תנשמו
סמוטריץ'. מגיב לסערה, צילום: הדס פרוש, פלאש 90

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' מגיב לסערה המתחוללת עקב ביטול קווי האוטובוס שפועלים בשבת. סמוטריץ' צייץ בחשבון הטוויטר שלו: עכשיו אני מבין שנכנסנו למערכת בחירות. יש סטטוס קוו בנושא השבת והוא לא משתנה. לכל שונאי הדת שמחפשים לייצר ספינים וסערות, תנשמו."

מי שמיהר לגנות את סמוטריץ' הוא יו"ר כחול לבן בני גנץ שאמר: "מדינת ישראל היא מדינה יהודית ולא מדינת הלכה. ננצח ונתקן, כל אחד יוכל לחיות על פי דרכו". אל גנץ הצטרף ח"כ ניצן הורביץ (מרצ) שאמר "ככה שר פנאט מתעלל באזרחים. הוא החליט לבטל את כל הקווים הרגילים שנגמרים אחרי כניסת השבת או יוצאים לפני צאת השבת. למשל קווים לבתי חולים שמתחילים במוצ"ש לפנות ערב. ככה הוא 'נוקם' על קווי השבת החדשים של העיריות? רוצה לעשות שריר לבחירות? בושה. ניאבק בו ונעיף אותו".

ח"כ איציק שמולי, מהעבודה-גשר-מרצ, התייחס גם הוא למצב ואמר: "ניאבק בהחלטה בכל דרך. השר צריך לדעת שנקמנות היא לא מדיניות", הוא אמר. "בטח לא כשהיא באה על גבם של חיילים, קשישים ומעוטי יכולת. לא יעזור לו. ישראל לא תהיה בני ברק". 

כאמור, הגינויים מגיעים לאור מגמה שמפעיל משרד התחבורה, המנסה לצמצם את האוטובוסים הפועלים ברחבי הארץ לפני צאת השבת, זאת בעקבות עשרות תלונות של הציבור הדתי שהצטברו עקב התופעה.