איציק שמולי: בעד איחוד עם מרצ, זו לא חתונה קתולית

חבר כנסת מפלגת העבודה הביע תמיכה באיחוד מפלגתו עם מרצ, זאת על רקע הסקרים המנבאים מנדטים בודדים לשתי המפלגות. "נתפצל יום לאחר הבחירות"

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 12/01/20 09:20 טו בטבת התשפ

איציק שמולי: בעד איחוד עם מרצ, זו לא חתונה קתולית
שמולי. בעד איחוד, צילום: פלאש 90. תומר נאוברג

פחות מחודשיים לבחירות הקרובות ועל רקע מפלגות הימין העושות קולות של איחוד, מי שחושב שצריך לעשות חיבור במפלגות השמאל הוא חבר הכנסת איציק שמולי. שמולי התייחס בראיון לרשת ב' לאפשרות שמפלגות העבודה ומרץ יחברו האחת לשניה וטען כי חיבור כזה צריך לקרות לדעתו. שמולי הסביר כי הוא "בעד איחוד טכני עם מרצ, ולא חתונה קתולית" והסביר כי מבחינתו ניתן יהיה להתפצל יום למחרת הבחירות.

שמולי הסביר וטען כי הסקרים לא מנבאים טובות למפלגות הקטנות, ושאין סיבה לקחת סיכון במידה והחיבור אפשרי "התמונה בסקרים הפנימיים של העבודה לא שונה ממה שמתפרסם בתקשורת, המפלגות קטנות ופריכות ואין יתרון להליכה בנפרד. עולה שאלה כבדת משקל-למה לקחת סיכון?"

"בחלק מהסקרים מרצ לא עוברת, ואנחנו עם חמישה מנדטים לא בעמדה להתנשא עליהם, טען חבר הכנסת, "עמדתי היא שבגלל מה שמוטל על הכף, וההשלכות של הפסד בבחירות -חסינות, התגברות, סיפוח ודריסת רגל לכהניזם בממשלה, זה עומד בסתירה למה שצריך להיות. לכן לדעתי אין הצדקה להליכה בנפרד, זה בגדר הימור מסוכן שאין לנו פריבילגיה לקחת" טען.

שמולי איננו היחיד במפלגת העבודה שקרא לאיחוד עם מרץ. גם ח"כ עמר בר לב הביע תמיכה באיוד עם מרצ, וטען כי גריפת מנדטים נוספים עבור גוש המשאל חשובה יותר, מאשר הסיכון הקיים בריצה עצמאית של כל מפלגה בנפרד.