סיון רהב מאיר: אי אפשר להצניח לפוליטיקה רב ממכינה

סיוון רהב מאיר מצטרפת לתגובות שעל החיבור של מפלגת ימינה, הפרת הבטחתו של הרב רפי פרץ לבן גביר כי יישארו ביחד, ומה יש לפוליטיקאים בציונות הדתית ללמוד מישי ריבו

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/01/20 11:38 יט בטבת התשפ

סיון רהב מאיר: אי אפשר להצניח לפוליטיקה רב ממכינה
צילום: מדף הפייסבוק של סיון רהב מאיר

הסערות סביב איחוד מפלגת ימינה בשנייה האחרונה, ובעקבות כך הפרת ההבטחה של הרב רפי פרץ לאיתמר בן גביר ועוצמה יהודית כי ימשיכו ביחד, ממשיכה לעורר תגובות. העיתונאית סיון רהב מאיר מצטרפת גם היא לתגובות ומביעה צער על התנהלות הפוליטיקאים בציונות הדתית. "דווקא בתקופה שבה רוב עצום מאחינו ואחיותינו בתפוצות מתבולל ונעלם, הציונות הדתית מדברת על ריבונות ועל אקטיביזם שיפוטי, בפעם האחרונה שבה בדקתי, לא זה מה שקיבלנו בהר סיני".

https://www.facebook.com/100008414972542/posts/2312443402379470/

רהב מאיר מחלקת את ביקורתה לחמישה חלקים: "לציונות הדתית מגיע הרבה יותר. זה מגזר מפואר, שכמו כולם לא חף מבעיות, אבל בוודאי שהקרקס המביך הזה לא מייצג אותו. מאות אלפי אזרחים ישראלים טובים קמים הבוקר עם טעם מר בפה, ויודעים היטב שזה היה צריך להיראות אחרת".

על הרב פרץ כחלק מהפוליטיקה כתבה: "פוליטיקה היא מקצוע. זו מיומנות. היא שילוב של כריזמה וחזון, עם הבנה פוליטית ותקשורתית, יחד עם יכולת לקדם מהלכים בחקיקה, מתוך משא ומתן ופשרות והסכמים. די לתמימות. אי אפשר סתם להצניח לעולם הזה רב ממכינה או עיתונאי, רק כי הם מצליחים בתחום אחר. אם הולכים רק על חביבות ופופולריות במגזר, אז בואו נציב את ישי ריבו במקום הראשון".

על היחס לבן גביר: "רוב הציונות הדתית ממש לא מזדהה עם איתמר בן גביר, אבל גם ממש לא מזדהה עם תרבות של הפרת הסכמים חתומים. מי שחיפש אחדות במגזר יכול למצוא אותה כעת סוף סוף, בזעם המשותף על יו"ר הבית היהודי, בגלל ההתנהלות כולה. אחרי האיחוד של הרגע האחרון אמש, דווקא פרישה מהירה של הרב רפי פרץ לביתו תביא כנראה ליותר מצביעים".

על תפקידה של הציונות הדתית לטענתה לא נגמרת בפוליטיקה ועליה לעסוק גם בתחומים אחרים: "רק הרשימות לכנסת נחתמו ביום רביעי בלילה, לא כל גורלה של הציונות הדתית. פוליטיקה היא רק זירה אחת, חשובה אבל מוגבלת. כל כך הרבה קורה מחוץ לכנסת. כל כך הרבה צריך לקרות מחוץ לכנסת. איך תיראה חזרתו של העם היהודי לארצו? מה היעד, מה השליחות, מה יצית ברק בעיניים?"

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן