הוועדה המסדרת אישרה הקמת ועדת הכנסת שתדון בחסינות נתניהו

הוועדה המסדרת אישרה דיון בחסינות נתניהו. ההחלטה טמונה אישור סופי במליאה. מוקדם יותר ח"כ מיקי זוהר הורחק מהדיונים, וחברי כנסת של הליכוד יצאו גם הם מהמקום במחאה

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/01/20 16:31 טז בטבת התשפ

הוועדה המסדרת אישרה הקמת ועדת הכנסת שתדון בחסינות נתניהו
ועדה בכנסת. ארכיון, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

הוועדה המסדרת של הכנסת אישרה באופן סופי דיון בחסינות נתניהו. הועדה, בראשות ח"כ אבי ניסנקורן (כחול לבן) החליטה להקים ועדת כנסת. בוועדה יהיו חברים 30 חברי כנסת, בדומה להרכב הוועדה המסדרת. כשבראשה יעמוד ח"כ ניסנקורן. עם זאת, הקמת הוועדה טעונה את אישור מליאת הכנסת.

הוועדה המסדרת היום היתה סוערת במיוחד, מה שהתבטא במחאה מצד חברי הכנסת של מפלגת הליכוד שיצאו בהפגנתיות מהדיונים, וח"כ מיקי זוהר (הליכוד) הורחק. בנוסף, אישרה הוועדה את הצעת ההחלטה לפיה הוועדה לא תצטרך אישור של יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין כדי להקים את ועדת הכנסת ולדון בחסינות שביקש ראש הממשלה.

מיקי זוהר לא הסתפק בהרחקתו, וניסה בצהריים לפוצץ שוב את הדיונים באומרו: "אני הסכמתי להקמת ועדות הכנסת בתנאי שזה יובא לאישור ועדת ההסכמות כדי שלא אני ולא אתם נוכל להשתמש בכנסת כמשחק פוליטי בתוך תקופת הבחירות. עכשיו כשמקימים את הוועדות ללא אישור ועדת ההסכמות, זה לחטוף את הכנסת. היא נחטפה על ידי 65 חברי כנסת מול 55 חברי כנסת".

מי שהתנגדה גם היא לדיונים היתה ח"כ שרן השכל שאמרה: "בתקופת בחירות, הממלכתיות לא מדברת סתם על הסכמות. זה צורך שנקבע לפני עשרות שנים, ממצב שבו פוליטיקאים, כמו כולם פה, עלולים לנצל את הסיטואציה הזאת ולהרוויח הון פוליטי מהדיונים האלה. ככה אתם רוצים שהפנים של הכנסת יהיו בחודשיים האלה לפני הבחירות? להיראות כאילו אנחנו נותנים ומקבלים שוחד פוליטי? אתם יוצרים תקדים בלתי רגיל של לאבד את הממלכתיות לפני הבחירות. אין לי ספק שנצטרך לתת דין וחשבון לבוחרים, אבל לבוא עכשיו לעשות תעמולת בחירות על עניין החסינות?".

חה״כ יעל גרמן אמרה בישיבה: ״הציבור זכאי לדעת האם ראש הממשלה, הנאשם בשוחד מרמה והפרת אמונים, יקבל או לא יקבל חסינות ובהתאם לכך האם, מיד לאחר הבחירות, הוא יהיה עסוק בענייניו המשפטיים בבית המשפט או שיהיה פנוי לנהל את ענייני המדינה. 
זוהי חובתנו בתור נציגי הציבור לקיים דיון ולהכריע בנושא, ואם לא נעשה זאת אנו עושים עוול ומועלים בתפקידנו.״