הצהרת אדלשטיין: "כינוס ועדת הכנסת בעת הזו יהיה טעות מרה"

יו"ר הכנסת הגיב לחוות הדעת של יועמ"ש הכנסת, שהתיר להקים את ועדת הכנסת שתדון בחסינות נתניהו: "אני חולק על עמדת היועץ המשפטי לכנסת אבל לפי חוות דעתו אין צורך בי לכנס את הוועדה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/01/20 17:07 טו בטבת התשפ

הצהרת אדלשטיין: "כינוס ועדת הכנסת בעת הזו יהיה טעות מרה"
יולי אדלשטיין בהצהרה בכנסת , צילום: יונתן סינדל/ פלאש 90

יושב ראש הכנסת יולי אדלשטיין, הגיב לחוות הדעת שפרסם יועמ"ש הכנסת, עו"ר איל ינון, בה קבע כי יו"ר הכנסת אינו יכול לעכב את כינונה של ועדה שתדון בחסינות נתניהו, והסביר כי הוא חולק על חוות דעתו וטען כי אין צורך להקים ועדה בגלל רגישות המקרה. 

אדלשטיין פתח את הצהרתו בביקורת על הדברים של הנהגת כחול לבן נגדו: "התנהל נגדי קמפיין אגרסיבי, איימו עלי כמו בסרטי מאפיה. אנשים שלא ידעו לבטא את המילה ממלכתיות אומרים לי שאני פועל ממניעים פוליטיים". עוד הוסיף יו"ר הכנסת: "אנשים שלא ידעו עד כה לבטא את המילה ממלכתיות מסבירים לי שאני פוליטי. האיומים להדיח אותי - דיבורים של מאפיה"

יו"ר הכנסת הסביר כי אין בכוונתו להתפטר, אולם הוא לא הולך למנוע את הקמת הועדה, אך יעכב אותה עד כמה שהחוק יתיר לו: "לא מסכים עם חוות הדעת של יועמ"ש הכנסת, אבל לא אתן יד להפוך את הכנסת לכלי לתעמולה פוליטית. כינוס ועדת הכנסת בעת הזו תהיה טעות קשה ותהפוך לג'ונגל. מגיע לנתניהו הליך הוגן". 

אדלשטיין סיים את הצהרתו במתקפה חריפה נגד קמפיין נתניהו בעניין היועץ המשפטי של הכנסת איל ינון: ״אסור בתכלית האיסור להסית נגדו באופן אישי״.