צעד נוסף לקראת הקמת הקו הסגול של הרכבת הקלה

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' הניח פתרון עבור תושבי כפר שלם, שצפויים להתפנות מבתיהם בהמשך ולסלול את הדרך להקמת הקו הסגול של הרכבת הקלה בגוש דן. "מצאנו פתרון שיעשה צדק עם תושבי השכונה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/01/20 13:45 טו בטבת התשפ

צעד נוסף לקראת הקמת הקו הסגול של הרכבת הקלה
סמוטריץ'. צעד נוסף לרכבת הקלה, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

פתרון לתושבי כפר שלם, שצפויים להתפנות מבתיהם לצורך הקמת הקו הסגול של הרכבת הקלה בגוש דן: הבוקר (א') הביא שר התחבורה בצלאל סמוטריץ', החלטה לממשלה, שמורה למועצת ראשות מקרקעי ישראל להתכנס בדחיפות ולאשר מתווה פיצוי הולם לתושבי השכונה שעל קו הרכבת הקלה. 

הפיצוי על פי צווי ההפקעה הוא נמוך יחסית, ואיננו מאפשר לתושבים להתחיל את חייהם מחדש. בסדרת דיונים ארוכה שהוביל שר התחבורה הוחלט על אימוץ "מתווה יצחקי" שגיבשה וועדה בראשות יו"ר קבינט הדיור לשעבר, אביגדור יצחקי, ומעניקה פיצוי הולם למתיישבים השונים. במקביל, במהלך חודש מרץ אמורה נת"ע לתפוס את החזקה בתוואי הקו הסגול ולפנות באמצעות צווי הפקעה את התושבים המתגוררים לאורכו. הפינוי נעשה על פי חוק ואף קיבל את אישורו של בית המשפט העליון.

סמוטריץ' התייחס להצעה שהניח על שולחן הממשלה ואמר: "לאחר שנים שאף אחד לא היה מוכן לגעת בתפוח האדמה הלוהט של כפר שלם, תוך תיאום עם התושבים  מצאנו פתרון שיעשה צדק עם תושבי השכונה ויאפשר את המשך פיתוח הקו הסגול של הרכבת הקלה בלוחות הזמנים המקוריים. פיתוח תשתיות הסעת המונים הוא אתגר ראשון בחשיבותו ויש לקדם אותו ללא דיחוי, ואולם יש לעשות זאת תוך רגישות חברתית ועשיית צדק"