בליכוד זועמים על היועמ"ש: מדוע לא פסלת עצמך מטיפול בחסינות?

הליכוד במתקפה על היועמ"ש, זאת לאחר היוודע כי הוא משמש עד במשפט נתניהו. בנוסף תקפו בליכוד את ניגוד העניינים בו נמצא ינון עם בת זוגתו, המהווה חלק מצוות החקירה

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 09/01/20 19:46 יב בטבת התשפ

בליכוד זועמים על היועמ"ש: מדוע לא פסלת עצמך מטיפול בחסינות?
נתניהו. זעם על ינון, צילום: פלאש 90. הדס פרוש

לאחר היוודע כי היועץ המשפטי לכנסת, ומי שאמור לאשר דיון בחסינות נתניהו אילן ינון, משמש עד במשפט נתניהו, בליכוד יוצאים במתקפה חריפה על ינון. בהודעה שמוציא הליכוד נאמר "אחרי שהתברר שבת זוגו של אייל ינון הייתה ממגישי כתבי האישום נגד רה״מ, עכשיו מתברר שיועמ״ש הכנסת הוא עד תביעה בתיקי נתניהו. אייל ינון ובת זוגו נמצאים בניגוד עניינים חמור שמחייב אותם לפסול עצמם מיידית מטיפול בענייני ראש הממשלה נתניהו."

בליכוד המשיכו לתקוף את ינון ושאלו: "מדוע לא פסלת את עצמך מטיפול בבקשת החסינות בהיותך עד תביעה נגד רה״מ ולאור העובדה שבת זוגך תובעת בכירה בתיקי נתניהו?" בנוסף לכך תהו בליכוד מדוע עמית מררי, המטפלת בחקירות נתניהו, לא פסלה את עצמה מצוות החקירה, כשבמקביל בן זוגה משמש עד במשפט עצמו. בליכוד הוסיפו בזעם כי "הולך ומתברר שכל התהליך בכנסת פסול ומזוהם כחלק מהקמפיין של מפלגת כחול-לבן: רק לא ביבי".

במקביל, גם היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט התייחס לעניין ואמר "שמו של היועץ המשפטי של כנסת ישראל, עו"ד איל ינון, נכלל ברשימת עדי התביעה בכתב האישום בעניינו של ראש הממשלה לנוכח העובדה שבתיק החקירה קיים מיזכר תרשומת אודות שיחה שהתקיימה איתו בנוגע לסדרי עבודת הכנסת בשגרה. מובן כי אין מדובר בעדות מהותית לתיקים, וממילא לא היה בדבר כדי למנוע בדרך כלשהי את מעורבותה של עו״ד עמית מררי מטיפול בנושא״.

המתקפה של הליכוד על ינון מגיעה לאחר היוודע שינון משמש עד במשפט נתניהו. בליכוד טוענים לניגוד עניינים חריף, וטוענים כי ישנן שתי בעיות: הראשונה, עד משמש במשפט נתניהו כאשר בת זוגתו חלק מצוות החקירה, והשנייה והעיקרית היא,  שינון לא מסיג ידיו מטיפול בנתניהו בתור יועמ"ש הכנסת, זאת במקביל לתפקידו כעד במשפט נתניהו.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן