טראמפ מגיב למתקפות איראן: "נגמרה הסבלנות"

נשיא ארצות הברית הגיב לתקיפה האיראנית על הבסיסים בעיראק ומזהיר את יתר הטרוריסטים שיראו בחיסול סולימאני כסימן. לגבי בניית הגרעין של איראן אמר "כל עוד אני נשיא, לאיראן לא יהיה נשק גרעיני"

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/01/20 18:46 יא בטבת התשפ

טראמפ מגיב למתקפות איראן: "נגמרה הסבלנות"
טראמפ, צילום: פלאש 90

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ נושא בשעה זו דברים בתגובה לתקיפת הבסיסים האמריקאים הבוקר על אדמת עיראק. טראמפ מזהיר את כל הטרוריסטים שעוד מתכננים מתקפות ואמר שיראו בחיסול סוליאמני  איתות אזהרה‎. עוד אמר שבמשך זמן רב מדי גילה העולם סובלנות כלפי איראן "הימים האלה נגמרו", הבהיר.

בנושא הגרעין האיראני הצהיר טראמפ "כל עוד אשאר נשיא, לאיראן לא יהיה נשק גרעיני ונמשיך להיאבק בטרור ובאלימות אותן היא מייצרת". זאת בעקבות ההחלטה של איראן לצאת מהסכם הגרעין של 2015 לאחר חיסולו של סולימאני. עוד אמר טראמפ שהוא מתכוון להטיל על טהרן סנקציות חדשות, אם היא לא תשנה את דרכה. 

נאום טראמפ מגיע בעקבות התקפה של הצבא האיראני שירה 15 טילים בליסטיים לעבר שני בסיסים בעיראק, באחד מהם, עין אל אסד, מוצבים חיילים אמריקאים. הירי נגמר ללא נפגעים אמריקאים או עיראקים. גורמים בארה"ב ובאירופה מעריכים שאיראן "החטיאה בכוונה" את האזורים שבהם היו אמריקנים, כדי להסתפק בהרתעה בלבד ולא לגרום למשבר לצאת משליטה.