גנץ שולל את מתווה פרץ: "כחול לבן לא תחבור למפלגות אחרות"

יו"ר כחול לבן הוריד מהפרק את איחוד מפלגתו עם מחנה השמאל, אך קבע: "דרוש איחוד במפלגות השמאל הציוני"

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 08/01/20 13:29 יא בטבת התשפ

גנץ שולל את מתווה פרץ: "כחול לבן לא תחבור למפלגות אחרות"
בני גנץ הערב, צילום: אבשלום שושוני, פלאש 90

יו"ר כחול לבן, בני גנץ הצהיר לפי שעה קלה בישיבת הסיעה בתל אביב כי מפלגתו לא תחבור למפלגות אחרות: "כחול לבן נחושה להגיע לבחירות הקרובות להכרעה ברורה. כדי שזה יקרה אנחנו צריכים לעבוד קשה, ודרוש איחוד במפלגות השמאל הציוני".

גנץ נפגש הבוקר (ד') בנפרד עם יו"ר מפלגת העבודה,עמיר פרץ ויו"ר מרצ, ניצן הורביץ בכדי לבחון חיבורים במחנה השמאל:"הבהרתי לשניהם שכחול לבן תמשיך להיות האלטרנטיבה השלטונית במרכז המפה ושהיא לא תחבור למפלגות אחרות, לא משמאל ולא מימין". 

יו"ר כחול לבן התייחס גם לדברי הרב הראש הספרדי, הרב יצחק יוסף ואמר: "אני מוקיע את הדברים. שמעתי את תגובתו, ולצערי היא אינה מספקת. העולים מברית המועצות אינם משקל נגד לא לחרדים ולא לאף ציבור. הם חלק חיוני בחברה הישראלית. הצטרפותם העשירה אותנו- חברתית, תרבותית וכלכלית. אני קורא לרב הראשי שאותו אני מכבד מאד - לחזור בו באופן מלא מדבריו."

אמש (גי') הציעפרץ כי שלוש המפלגות, כחול לבן, העבודה-גשר והמחנה הדמוקרטי, יחברו לרשימה אחת וירוצו בבחירות הקודמות תחת פתק אחד. המטרה בהצעתו של פרץ נועדה להוריד את את הלחץ ממנו להתאחד לרשימה אחת עם מרצ, כאשר שותפתו, אורלי לוי אבקסיס שוללת את הנושא.