מסעדות כשרות ייפתחו בשבת? בג"ץ פסק לטובת העותרים

עתירה לבג"ץ הוגשה נגד הרבנות הראשית, בבקשה לקבל תעודת כשרות לעסק הפתוח בשבת אך שומר על ההלכה, כמו שבתי מלון מקבלים תעודה. בית המשפט פסק הוצאות לטובת העותרים, לאחר שהרבנות השיבה רק בעקבות העתירה, והמליץ להגיש עתירה חדשה שתעסוק ישירות בנושא

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 08/01/20 12:09 יא בטבת התשפ

מסעדות כשרות ייפתחו בשבת? בג"ץ פסק לטובת העותרים
כשרות. בקרוב בשבתות?, צילום: shutterstock

האם בקרוב נראה מסעדות הפתוחות בשבת, תחת הכשר הרבנות? זה כנראה ייקח עוד זמן, אבל ייתכן שנעשה היום צעד בכיוון, לאחר שבית המשפט פסק שהרבנות תשלם 4,000 ש"ח הוצאות המשפט לטובת 'באב אל ימן', עסק בירושלים הפתוח בשבת, אך שומר על כל כללי ההלכה. העתירה הוגשה על ידי העסק על ידי עו"ד אלעד לוביץ', מטעם ארגון 'נאמני תורה ועבודה'. 

בית המשפט פסק, כאמור, הוצאות לטובת העותר. וכן קרא לעותר להגיש עתירה חדשה, המתייחסת ישירות להחלטת הרבנות שלא להעניק תעודת כשרות למסעדה, כיוון שזו ניתנה לאחר העתירה לבג"ץ. 

הוצאות המשפט נפסקו לטובת העותר, משום שמועצת הרבנות הגישה את החלטתה בערר רק בעקבות הגשת הבג״צ על ידי העותר. 

עו"ד אלעד לוביץ', שהגיש את העתירה בשם 'באב אל ימן', מטעם תנועת נאמני תורה ועבודה, אמר כי תוגש עתירה חדשה: "לצערנו, הרבנות הראשית הייתה צריכה שנגיש בג"ץ כנגדה, על מנת להשיב לפנייתנו, דבר שהיא מחויבת לעשות על פי חוק. 
פסיקת ההוצאות מבית המשפט ודבריו של השופט מזוז מלמדים שהעתירה ראויה ונכונה ואנו מתכוונים בהחלט להגיש עתירה חדשה, לאחר העדכונים הנדרשים".