תמר זנברג ליועמ"ש: העמד לדין את הרב הראשי

לאחר דבריו של הרב יוסף, פונה ח"כ זנדברג בבקשה להעמיד לדין את הרב על הסתה לגזענות. "לא ייתכן שאדם במשרה בכירה כזו יתבטא כך כלפי קבוצה של אזרחים"

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 07/01/20 10:31 י בטבת התשפ

תמר זנברג ליועמ"ש: העמד לדין את הרב הראשי
זנדברג. מבקשת להעמיד לדין, צילום: פלאש 90. מרים אלסטר

המתקפה על הרב הראשי הרב יצחק יוסף עולה שלב: לאחר שרשרת הגינויים שקיבל הרב יוסף על דבריו הבוקר, מגיעה פניה של ח"כ תמר זנדברג, המבקשת מהיועץ המשפטי לממשה להעמיד את הרב לדין על הסתה לגזענות.

במכתב ששלחה ליועמ"ש כותבת זנדברג: ״יוצאי ברית המועצות עלו לישראל מתוקף חוק והינם אזרחים שווים שעל המדינה להגן עליהם מפני גילויים של שנאה ודברי שטנה שעלולים לגרור לאלימות. על כן, לא ייתכן שאדם שנמצא במשרה ציבורית בכירה יתבטא באופן כזה כלפי קבוצה כזו או אחרת של אזרחים״. 

״לאור הדברים הללו, אני רואה לנכון לפנות אלייך על מנת שתפתח בהקדם בחקירה כנגד ההתבטאויות המסיתות של הרב הראשי יצחק יוסף והאם ראוי שאדם שמתבטא כך כנגד אזרחי ישראל יכהן בתפקיד ציבורי״ הוסיפה זנדברג.

כזכור, מוקדם יותר הבוקר דווח כי הרב יוסף התבטא נגד עולי חבר העמים, כינה אותם "גויים שונאי דת" וטען כי עלו לארץ כדי להוות משקל נגד לחרדים. דבריו של יוסף גונו על ידי שורה של חברי כנסת מהקשת הפוליטית.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן