"פוליטיקאים שלא מסוגלים להעמיד את עצמם לבחירה - לא ראויים להנהגה"

איתי גרנק, ממובילי היוזמה לפרימרייז בציונות הדתית, קובע באולפן כיפה כי "אין מקום לשתי מפלגות מימין לליכוד" וטוען כי עדיין לא מאוחר לקיים בחירות מקדימות לרשימת הציונות הדתית

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 06/01/20 16:10 ט בטבת התשפ

"פוליטיקאים שלא מסוגלים להעמיד את עצמם לבחירה - לא ראויים להנהגה"
איתי גרנק באולפן כיפה , צילום: כיפה

איתי גרנק, ממובילי היוזמה לפרימרייז בציונות הדתית, מסביר מדוע עדיין לא מאוחר לפתוח את ההסכם עם עוצמה יהודית ומה דעתו על פוליטיקאים שלא מעמידים את עצמם לבחירת הציבור. 

מדוע החלטת שהמנגנונים של המפלגות הקיימות לא מתאימים. מה המטרה שלך? 

"אני לא חושב שהמנגנונים לא מתאימים כמו שהציבור איבד אמון במנהיגים בגלל שהם לא מעמידים את עצמם לבחירה. סיבה שנייה היא רסיסי המפלגות. יש פה מצב אבסורדי שיש ארבעה רסיסי מפלגות שלא עוברות את אחוז החסימה בשום סקר ולא מעמידות את עצמם לבחירת הציבור. 

אנחנו נמצאים היום במערכת בחירות שלישית בגלל הימין החדש. אני מזכיר שהימין החדש התחיל את 2019 עם סקרים מדהימים של 9-11 מנדטים וסיים מתחת לאחוז החסימה. אין מקום לשתי מפלגות מימין לליכוד. אתמול נתניהו נזכר בזה ושינה את האסטרטגיה, וטוב שהוא עשה כך, אבל אני צועק את זה חודש וחצי. אחת מהמפלגות לא תעבור את אחוז החסימה, לצערי זה אחד על חשבון השני. בפעם שעברה זה היה הימין החדש והפעם זה הולך לכיוון איחוד מפלגות הדתיות. לכן צריך שתהיה מפלגה אחת גדולה מימין לליכוד שתקיים פריימריז פתוחים- הציבור רוצה את זה. הדבר הנורא הנוסף שעשו בנט ושקד זה הפיצול בין לייטים לחרד"לים, בין ליברלים לשמרנים. הציבור הדתי חי ביחד באותו בית כנסת, עם מלא גוונים וצבעים והוא לא רוצה שיפרידו בינו".

שר החינוך, הרב רפי פרץ, לא רוצה להעמיד את עצמו לבחירה מטענה שהוא לא קיבל אפילו 100 ימי חסד מאז הוא נכנס לפוליטיקה בגלל המשבר הפוליטי ולא ניתנה לא ההזדמנות להוכיח את עצמו. יכול להיות שהוא צודק? 

"הדבר האחרון שאני רוצה זה לחרוץ את גורלו של הרב רפי פרץ. אני חושב שהוא איש אשכולות, הוא איש חשוב לפוליטיקה והציבוריות הישראלית. הוא עשה המון והוא עוד יעשה המון, אבל זה שבן אדם בורח מהתמודדות זה מעמיד אותו בסכנה, זה לא מחזק אותו. נתניהו יכל להשיג 800 חתימות ולא להתמודד מול גדעון סער, אבל אפילו הוא מבין שאם הוא מתמודד מול סער זה מחזק אותו. אפילו סמוטריץ', שנבחר לפני פחות משנה באיחוד הלאומי על ידי 80 איש, יצא מאוד חזק מזה. בן אדם שמתמודד, גם אם זה 300 איש וגם אם זה עשרת אלפים איש, יוצא מחוזק. אני בטוח שאם הרב רפי פרץ יעשה מעשה אמיץ ויעמיד את עצמו לבחירה - הוא ייבחר. יכול להיות שלא למקום הראשון, אבל הוא יהיה חלק מהנהגת הציונות הדתית". 

נפרדים לשלום? ראשי

נפרדים לשלום? ראשי 'ימינה'צילום: יח"צ

נחתם הסכם מול עוצמה יהודית. איך אתה מציע להתמודד איתו? 

"קודם כל עד שהוא לא אושר במרכז הבית היהודי זה סתם נייר. זה שהשר והמנכ"ל חותמים זה נחמד מאוד, אבל מבחינה תקנונית אין כרגע הסכם. אז מבחינתי כל עוד הוא לא קיים אפשר לשנות אותו. אני אומר לאיתמר בן גביר- פקוד את האנשים שלך. אותו הדבר לסמוטריץ' ושקד. ממה אתם מפחדים? מהציבור? הציבור מחפש מנהיגים אמיצים, אם אתם לא מסוגלים להעמיד את עצמם לבחירת הציבור, הם לא ראויים להנהגה. 

חשוב להגיד שגם אם הפוליטיקאים שלנו בסוף יגידו 'כנסו מתחת לאלונקה וקחו את הציונות הדתית על הגב שלכם' -אנחנו לא ניכנס. אם הנבחרים שלנו לא מסוגלים להקשיב לרצונות של הבוחרים אז אין לנו שום עניין להיכנס מתחת לאלונקה".