ממשיכים להתפקד: הרב מדן וחברי סניפי הבית היהודי מתפקדים לפריימריז בציונות הדתית

"כוחנו באחדותנו" צוברת תאוצה בדמות רבנים נוספים שמתפקדים וכמה מחברי הסניפים של הבית היהודי שפרשו לטובת הקמת מפלגה חדשה

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/01/20 12:50 ו בטבת התשפ

ממשיכים להתפקד: הרב מדן וחברי סניפי הבית היהודי מתפקדים לפריימריז בציונות הדתית
צילום: פלאש 90

בשבועות האחרונים עובדים במטה "כוחנו באחדותנו" לפקוד אנשים על מנת להקיים מפלגה דתית אחת מאוחדת תחת פריימריז פתוחים. לדבריהם, אם לא יתאחדו למפלגה אחת  עם פריימריז פתוחים, זליגת הקולות תעבור למפלגות העלולות להיות מחוץ לכנסת ועתידות לפגוע בהקמת ממשלה לאומית.

אתמול פורסם כי כמה מרבני הציונות הדתית כבר התפקדו למטה, כמו הרב ויצמן, הרב אלישע אבינר ועוד. הבוקר התפקדו עשרות חברי וסגני מועצות ערים מטעם הבית היהודי למיזם כוחנו באחדותנו וכמחצית מאלו שכבר התפקדו הינם חברי מפלגת הבית היהודי  שנטשו לטובת היוזמה. בין החותמים:שמעון חזן-סגן ראש עיריית קריית מלאכי וחבר מזכירות הבית היהודי, עמיעד טאוב-משנה לראש עיריית מודיעין ויור פורום הסניפים בבית היהודי, אבי קפלן-יור סניף חיפה, יוסי שיטרית-יור סניף אשדוד, עו"ד אבינועם גואלמן-יור סניף בנימין, עו"ד גל בביוף-סגן יור סניף בנימין, מאור צמח-יור הפורום החברתי, ליטל שוחט-יור המפדלניקים החדשים מיכאל דוכן חבר המועצה הציבורית של הבית היהודי ופעיל בפורום הישיבות והגרעינים.

מיוזמי מטה "כוחנו באחדותנו" איתי גרנק נמסר: "אתמול אמרו הרבנים הבכירים בציונות הדתית אמירה חד משמעית כי המהלך הכרחי. היום אפשר כבר לומר כי בכירי הבית היהודי הצטרפו למהלך וקוראים לקיים את הפריימריז. זה עוד אפשרי ויש מספיק זמן לגייס את כל הכוחות לטובת המהלך, עוד לפני הגשת הרשימות. אמרנו ונמשיך לומר, אנו נמשיך לפעול לטובת גיוס תמיכה רחבה ככל שניתן על מנת להציל את הגוש, לשמירה על שלטון הימין וההצלחות ההיסטוריות בשנים האחרונות"

עוד הוסיפו במטה :"אם לא יבינו קברניטי המפלגות כי רק כך נציל את מפלגות הציונות הדתית מהכחדה עצמית, נשלם על האגו במשך שנים רבות"