אייל ינון מכחיש: אעסוק בחסינות

אייל ינון הודיע כי לא יפסול את עצמו מלעסוק בחסינות נתניהו, בניגוד לדיווחים כי הוא צפוי לעשות כן: "העלאת טענה של 'ניגוד עניינים' רק בעקבות מסקנת חוות הדעת מאתמול, היא עניין ציני ומלאכותי שנועד להלך אימים על היועץ"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/01/20 15:13 ט בטבת התשפ

אייל ינון מכחיש: אעסוק בחסינות
אייל ינון, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לאחר הדיווחים כי היועץ המשפטי לכנסת, אייל ינון, יודיע כי אין בכוונתו לעסוק בענייני החסינות של נתניהו, דובר הכנסת הודיע כי ינון דווקא יעסקו בחסינות.

על פי הודעת הדוברות, ינון דוחה בתוקף את טענת ניגוד העניינים המופנית כלפיו, לאור חוות דעתו מאתמול לפיה ועדת הכנסת מוסמכת לדון בבקשות חסינות בפגרת הבחירות. הסוגיות הנמצאות על שולחנו של יועמ״ש הכנסת הן בעניינים פרוצדורליים פנימיים של הכנסת, ולא מתקיים בשלב זה כל דיון בבקשות החסינות עצמן או בשיקול הדעת של היועץ המשפטי לממשלה בהגשת כתב אישום, עניינים שהיועץ המשפטי לכנסת לא יעסוק בהם.   
 
עוד נמסר מדוברות הכנסת, כי בעניינים הפנימיים של הכנסת, אף אלה הנוגעים לבקשות החסינות, ליועץ המשפטי לממשלה או לאנשי משרד המשפטים אין עמדה או מעמד, וכך גם מסר בא כוח היועץ המשפטי לממשלה בתגובתו לבג״ץ במסגרת עתירות שהוגשו נגד חוות דעת קודמת של היועץ המשפטי לכנסת בעניינים אלה.
 
בהודעה נאמר עוד, כי לאחר פרסום חוות הדעת הקודמות של היועץ המשפטי לכנסת שעסקו בעניינים פרוצדורליים המצויים אף הם בזיקה לבקשות החסינות לא הועלתה טענה של ניגוד עניינים, על אף שהעובדות הרלוונטיות היו ידועות לכל גם באותו מועד. העלאת טענה של "ניגוד עניינים" רק בעקבות מסקנת חוות הדעת מאתמול, שכנראה אינה מוצאת חן בעיני מי מהצדדים הנוגעים בדבר, היא עניין ציני ומלאכותי שנועד להלך אימים על היועץ המשפטי לכנסת. 
 
"היועץ המשפטי לכנסת חתום על הסדר ניגוד עניינים ומקפיד עליו קלה כחמורה במהלך כל השנים שבהם הוא ובת זוגו נושאים בתפקידיהם במקביל". לשון הודעת דוברות הכנסת.
 
כאמור, אם וכאשר יתקיים דיון בבקשות החסינות בכנסת ובטענות המהותיות הקשורות לשיקול הדעת של היועץ המשפטי לממשלה להגיש את כתבי האישום, היועץ המשפטי לכנסת לא יעסוק בכך.
 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן