"מחבלים הם בני מוות", בעקבות הרשעת רוצח ארי פולד

ח'ליל ג'אברין, שדקר ורצח את ארי פולד הי"ד בצומת גוש עציון, בשנה שעברה, הורשע בבית המשפט. כעת מקורבים למשפחה ואישי ציבור מגיבים על ההחלטה וקוראים כי יש להעניש את הרוצח בגזר דין מוות

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/01/20 13:32 ט בטבת התשפ

"מחבלים הם בני מוות", בעקבות הרשעת רוצח ארי פולד
מחבלים הכלואים בישראל, ארכיון, צילום: חסן ג'די, פלאש 90

לאחר שבית המשפט הצבאי במחנה עופר הרשיע הבוקר (ב'), את ח'ליל ג'אברין, המחבל שדקר ורצח את ארי פולד הי"ד, בפיגוע בצומת גוש עציון לפני כשנה וחצי, מגיעות התגובות בקרב המשפחה ואישי ציבור. המחבל כאמור הורשע בגרימת מוות בכוונה ,וכן בשלושה ניסיונות נוספים כאלה. לפני פסק הדין דורשים במשפחה לעונש מירבי ושהמחבל ראוי להיענש בגזר דין מוות.

ארי פולד הי"ד

ארי פולד הי"דצילום: פלאש 90, גרשון אלינסון

משפחת פולד מסרה: "אנו שמחים על הכרעת הדין שקבע את הרף החמור ביותר עבור המחבל השפל ומקווים שיקבל את העונש המירבי עבור מעשיו. בעולם מתוקן המחבל בן העוולה היה מקבל גזר דין מוות על מנת להרתיע כל מי שמעלה על דעתו לצאת ולפגוע ביהודי. יש פתרון אחד להרתעה עתידית- גזר דין מוות למחבלים הנתעבים".

עוד הוסיפו: "אנו פונים לראש הממשלה ולשר הביטחון, אנחנו נסחוב כל חיינו את הכאב, אתם תפקידכם להיות חזקים. להגן על אזרחי ישראל בכל החזיתות, להכות שורש בארץ המולדת, להעמיק את אחיזתנו באדמה הטובה הזאת, לחזק את הריבונות בכל חבלי המולדת בלי להתקפל בפני הטרור ובלי להחלש מרוצחים שפלים. הדרישה שלנו זה שתמשיכו להרים את קרנה של מדינת ישראל בנחישות מבלי לתת חלילה פרס לטרור. ככה ארי היה דורש מאיתכם ומאיתנו ואנו מבקשים זאת מכם בשמו".

שר החינוך ויו״ר הבית היהודי הרב רפי פרץ הגיב גם כן: "מחבל שרצח יהודי דינו מוות. חד וחלק. הרשעת רוצחו של ארי פולד הי"ד היא צעד נכון בכיוון, אבל אם הכוונה היא שהוא יעשה תואר ראשון ופינוקים בכלא אזי עלינו לעשות חשבון פנימי רציני עם עצמנו איך הגענו למצב הזה. מחבלים הם בני מוות ואם לא, אז שינמקו בכלא״.

 ראש המועצה האזורית גוש עציון גוש עציון הגיב: "מברך על כך שהמחבל המתועב שרצח את יקירינו ארי פולד קיבל את העונש המרבי והמוצדק. חשוב לומר בפה מלא: דינם של הרוצחים - בני עוולה הוא להירקב בקבר ולא לשבת על חשבוננו בכלא עד עסקת השבויים הבאה. תנחומינו למשפחת פולד, ארי היה היקר באדם, נמשיך לחבק  אותם ונתפלל רק לבשורות טובות".