הנהלת בית המשפט החזיקה במאגר מידע סודי

שנה אחרי שנחשף מאגר המידע המסווג של הנהלת בית המשפט המכונה "יהלום", התגלה אחד נוסף ששמו "שרביט" הכולל פרטים אישיים ורגישים על שופטים ומועמדים לשפיטה.

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/01/20 07:54 ט בטבת התשפ

הנהלת בית המשפט החזיקה במאגר מידע סודי
אילוסטרציה, צילום: shutterstock

על פי פרסום בישראל היום, הנהלת בתי המשפט ניהלה במשך השנים מאגר מידע סודי נוסף בשם "שרביט", שכולל מידע אישי ורגיש על שופטים מכהנים. עד לפני חודש יולי האחרון, המאגר כלל לא היה חוקי ואינו נרשם אצל רשם מאגרי המידע. 

המאגר מכיל מידע מקיף על כוח האדם של מערכת בתי המשפט, וכולל, על פי בקשת הרישום, בין 500 ל־10,000 שמות. המידע נועד לשתי מטרות: האחת, לצורך מעקב אחר כוח האדם של בתי המשפט והשנייה כמאגר מידע אשר משמש את הוועדה לבחירת שופטים ורשמים.

לפני שנה גם נחשף מאגר יהלום שכלל טבלת אקסל שכללה מידע אישי ורגיש על מועמדים לשיפוט - התחייבה הנהלת בתי המשפט לרשום את המאגר כחוק. התנועה למשילות הגישה עתירה בנושא ובעקבות כך פנתה התנועה לרשות להגנת הפרטיות על עיכובים בביצוע הרישום, בתשובה נאמר כי מאגר "יהלום" נרשם יחד עם מאגר גדול יותר - "שרביט". מה שמוכיח, שהנהלת בתי המשפט החזיקה כל הזמן הזה מאגר מידע נוסף שלא היה רשום כחוק, תוך שהיא מסתירה את דבר קיומו מהציבור. 

בעקבות כך פנתה שוב התנועה למשילות להנהלת בתי המשפט בבקשת למידע נוסף, הפעם, על מאגר "שרביט". התגלה שמאגר "יהלום" כלל רק מידע הנוגע למועמדים לשיפוט, לציונים שלהם בקורס השפיטה ולחוות דעת של ועדת המשנה של הוועדה לבחירת שופטים, לעומת זאת מאגר "שרביט" הוא מלא ומקיף יותר, וכולל מידע על כלל השופטים המכהנים במערכת, ונוגע לתחומים נוספים.