ח"כ קושניר הפר זכויות יוצרים בסרטון - וכעת נדרש לשלם פיצויים

ח"כ קושניר שהעלה סרטון נגד מימון בדיקות טהרה לנשים, עורר סערה בקרב הציבור החרדי והדתי. הוא לא ידע שמלבד האשמתו באנטישמיות, עכשיו הוא גם נתבע על הפרת זכויות יוצרים, עקב שימוש באיור של הרב אוירבך ללא אישור מהיוצר

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/01/20 16:34 ח בטבת התשפ

ח"כ קושניר הפר זכויות יוצרים בסרטון - וכעת נדרש לשלם פיצויים
ח"כ אלכס קושניר, צילום: הדס פרוש\פלאש 90

ח"כ כנסת אלכס קושניר המשתייך לסיעת ישראל ביתנו, פרסם כזכור בשבוע שעבר סרטון שעורר סערה רחבה, בעקבות דברים שאמר נגד מימון בדיקות טהרה לנשים, על חשבון חיסוני שפעת. תגובות רבות יצאו נגד הסרטון, והאשימו את קושניר באנטישמיות. מסתבר שלא כאן נגמרת הפרשה. 

בסרטון עצמו, שילב קושניר איור של הרב שלמה זלמן אוירבך זצ"ל. האיור, נלקח מתוך ספר הקומיקס "הרב כהנא", אותו הוציאה לאור ישיבת הרעיון היהודי בירושלים, ששכרו מאייר במיוחד עבור איור הספר כאמור. 

צילום: ללא קרדיט

צילום: ללא קרדיט

כעת, לאחר פרסום הסרטון של קושניר, דורשים ברעיון היהודי מקושניר פיצויים, לאחר שזה השתמש באיור ללא רשות. במכתב התראה לפני תביעה שנשלח לקושניר ע"י בא כוחה של ישיבת הרעיון היהודי, עו"ד איתמר בן גביר, צוין: "הסרטון הוא סרטון פוגע ומכפיש אך בכל מקרה אסור היה לך לעשות שימוש באיור שימוש באיור ללא רשות", וכן כי אותו שימוש "מהווה מגוון עוולות אזרחיות כלפי מרשתנו ובין היתר מפר את זכויות היוצרים של מרשתנו, מעוול בעשיית עושר ולא במשפט, מעוול ברשלנות ופוגע בזכותה החוקתית של מרשתנו לקניין".

קושניר נדרש במכתב להסיר את האיור מן הסרטון שהופץ ברשתות המדיה השונות באופן מיידי, וכן לפצות את ישיבת הרעיון היהודי בגין הפגיעה בזכויותיה בסכום של 100,000 ₪.

עו"דאיתמר בן גביר, שמייצג את ישיבת הרעיון היהודי  מוסר כי "מעבר לכך שח"כ קושניר הפיץ דברי בלע והסתה חמורים ואנטישמיים נגד הציבור החרדי ובכלל הציבור שומר המסורת בישראל, הרי שהוא גם הוסיף חטא על פשע, הפר זכויות יוצרים - והשתמש בתמונה של רב גדול בישראל עבור התעמולה האנטישמית שלו. כעת נלמד אותו דרך הכיס  מהי משמעות הפרת זכויות יוצרים, ולא פחות חשוב מכך, שהשמצת יהודים עולה וביוקר"