כחול לבן: נוריד את החסינות מהפרק אם היועמ"ש יבקש

בכחול לבן אומרים כי במידה והיועמ"ש לכנסת יחליט שדיון בחסינות בעייתי בשלב זה, הם יורידו את העניין מסדר היום ולא יעלו אותו להצבעה. מוקדם יותר תקפו את אדלשטיין בטענה כי הוא חוסם דיון בו רוצים רוב חברי הכנסת

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 05/01/20 08:22 ח בטבת התשפ

כחול לבן: נוריד את החסינות מהפרק אם היועמ"ש יבקש
יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

בכחול לבן מתכוננים למוצא פיו של היועמ"ש לכנסת, איל ינון. לאחר שיו"ר הכנסת, ח"כ יולי אדלשטיין אמר כי בכוונתו להתייעץ עם ינון בטרם הוא מכנס את ועדת הכנסת לדון בחסינות, אומרים היום בכחול לבן, כי במידה וחוות דעת היועמ"ש תמליץ שלא לדון בחסינות בעיתוי זה, במפלגה לא יתעקשו להעלות את הנושא להצבעה.

דברים אלו של המפלגה מגיעים לאחר איומים מצידה על אדלשטיין, כי במידה וימנע את הקמת הוועדה, מפלגת כחול לבן תפעל על מנת להחליף אותו ביו"ר חדש. חברי כנסת של כחול לבן אמרו כי מצופה מאדלשטיין לכנס ועדה בכדי לדון בחסינות נתניהו. חלקם אף אמרו כי לא ייתכן שיו"ר הכנסת ימנע דיון שרוב הכנסת רוצה בקיומו, זאת לאחר שיו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן אמר כי מפלגתו תתנגד לחסינות, ובכך הבטיח רוב בכנסת בהצבעה נגדה. 

אדלשטיין מצידו אמר כי הוא פועל בהתאם לנהלים, הדורשים ממנו לקבל חוות דעת מהיועמ"ש בטרם הוא מחליט להקים ועדה בעניין החסינות. עוד תקף אדלשטיין את כחול לבן ואמר כי מפלגתם משתמשת בכנסת ישראל כפלטפורמה לתעמולת הבחירות שלה, והוא לא יתן יד לביזוי מוסד הכסנת בצורה כזו.