נתניהו הודיע: אבקש חסינות

ראש הממשלה הצהיר כי "יממש את זכותו" ויבקש חסינות וטען כי בסופו של דבר יוכיח את חפותו בבית המשפט: "צריך להסיר צווי פרסום על עבירות פליליות שנוגעים לכל מי שחקר והכין את כתבי האישום נגדי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/01/20 20:04 ד בטבת התשפ

נתניהו הודיע: אבקש חסינות
צילום: Yonatan Sindel/FLASH90

לאחר הסערה הפוליטית סביב חסינות נתניהו, ראש הממשלה נאם הערב במלון אויינט בירושלים, והודיע כי יבקש חסינות מיו"ר הכנסת. "אתייצב בבית המשפט לרסק את כל העלילות המופרכות נגדי. חוק החסינות נועד להגן על נבחרי ציבור מתפירת תיקים ולהבטיח שנבחרי העם יוכלו לשרת את העם לפי רצון העם, לא רצון הפקידים. המחוקקים נתנו חסינות גורפת להגן על שליחי הציבור, ואם הפרקליטות והחוקרים יחליטו לנטרל חבר כנסת הם יפתחו נגדו בחקירה, והיו דברים מעולם".

נתניהו פתח את דבריו בהישגיו בשנים האחרונות. "אנחנו מציינים היום עשור אדיר של עשייה ביחד. עשור של הישגים כבירים, העשור הטוב ביותר של מדינת ישראל. רק היום קיבלנו דוגמה לכך, סוף סוף אחרי שנאבקתי יחד עם חבריי הוצאנו את הגז מהמים. זה יביא מאות מיליארדי שקלים לקשישים, לילדים, לבתי החולים, לרווחה, לחינוך, לכל אחד מכם". ראש הממשלה הוסיף כי "מעניין שהדלפות מגמתית ופליליות כאלה זוכות לזרקורים של אור. צריך להסיר צווי פרסום על עבירות פליליות שנוגעים לכל מי שחקר והכין את כתבי האישום נגדי".


להורדת הקובץ

ראש הממשלה הסביר: "תחילה אני מבקש להבהיר משהו, רבים מכם חושבים, כי ככה אמרו לכם, שהחסינות לנבחרי ציבור ניתנת לתמיד, שהיא מאפשרת לא לעמוד לדין אף עם. טוב, זה פשוט לא נכון. על פי החוק החסינות היא תמיד זמנית. היא מתבטלת עם סיום כהונת הכנסת שהעניקה אותה. אני אתן לכם דוגמא, אם הכנסת מכהנת רק שלושה חודשים, כמו שקרה עכשיו, החסינות מתבטלת אחרי שלושה חודשים. על פי החוק אין שום אפשרות לאף אחד להימנע מהעמדה לדין, ולכן כשנשאלתי בערוץ 12 "האם תנסה לקדם חוק או מהלך כלשהו שימנע את העמדתך לדין ואני השבתי "מה פתאום, התשובה היא לא"", דייקתי בדברי אז ואינני חוזר בי גם עכשיו. גם הערב אני חוזר ואומר: מה פתאום? לא קידמתי שום חוק ולא שיניתי שום חוק. בכוונתי להתייצב בבית המשפט כדי לרסק את כל העלילות המופרכות נגדי."

 "אזרחי ישראל היקרים, חוק החסינות נועד להגן על נבחרי ציבור מתפירת תיקים, מהגשת כתבי אישום פוליטיים שמטרתם לפגוע ברצון העם. החוק נועד להבטיח שנבחרי העם יוכלו לשרת את העם לפי רצון העם. אמרתי רצון העם ולא רצון הפקידים. ואמר זאת במדויק הנשיא ריבלין, המחוקקים נתנו חסינות גורפת כדי להגן על שליחי הציבור, הוא מוסיף ואומר, אני מצטט: "אם הפרקליטות והחוקרים יחליטו לצורך פוליטי לנטרל חבר כנסת הם יפתחו נגדו בחקירה, והיו דברים מעולם בישראל. אנשים הועמדו לחקירה פלילית והוגשו נגדם כתבי אישום כשיש חשש כבד שהרשויות עשו זאת מתוך כוונה למנוע מהם לשמש בתפקיד שרים," סוף ציטוט", המשיך נתניהו.

עוד הוסיף ראש הממשלה: לצערי זה מה שקורה במקרה שלי. תפירת תיקים, אכיפה בררנית, סחיטה באיומים של עדי מדינה, הדחת עדים, מבול של הדלפות פליליות ומגמתיות ושטיפת מוח ערב ערב כדי להסית נגדי ולעשות משפט שדה בעצם על ידי הטיית דעת הציבור. וממש מגעיל, האשמה חדשה שלא הייתה קיימת בתולדות האנושות, אני מואשם בקבלת סיקור חיובי. אתם שומעים? אני? אל תצחק שם, אבל זה מצחיק. זה לא מצחיק, זה עצוב. אני בנימין נתניהו מואשם בקבלת סיקור חיובי. באופן מדהים, חלק גדול מהעבירות הללו שבוצעו במקרה שלי, גם במקרים אחרים, חלק גדול מזה מוחזק במחשכים רחוק מעיני הציבור תחת צווי איסור פרסום ותחת החלטות היועמ"ש, אבל מעניין שהדלפות מגמתויות ופליליות כאלה זוכות לזרקורים של אור. צריך להסיר את צווי איסור הפרסום בכל החקירות שנוגעות בכל מי שחקר והכין את כתבי האישום נגדי, כדי שאור השמש יחטא, כדי שהציבור ידע את כל האמת ואת כל המניעים הנסתרים שעומדים מאחורי תפירת התיקים נגדי. אני ביקשתי שימוע גלוי לחלוטין, אין לי מה להסתיר, אני לא חושב שמישהו צריך להתנגד שהדברים הללו יהיו גויים גם כן, כי הציבור רוצה לדעת את האמת. עכשי ובנוסף לכל העבירות הללו בא עכשיו ניסיון לגרום למערכת המשפט לפסול את ההתמודדות שלי לראשות הממשלה. את הניסיו ןהזה צריך לדחות על הסף כי בדמוקרטיה רק העם מחליט מי מנהיג את העם. טוב, מכל הסיבות הללו כדי להמשיך ולהוביל את ישראל להישגים אדירים בכוונתי לפנות ליו"ר הכנסת בהתאם לסעיף 4ג' לחוק כדי לממש את זכותי, חובתי ושליחותי להמשיך לשרת אתכם למען עתיד ישראל".

נתניהו סיים בעקיצה ליריביו הפוליטיים: "בעוד שאנחנו מסכמים עשור של עשייה אדירה, היריבים שלנו מסכמים עשור של רק לא ביבי. זו השורה היחידה של בני גנץ שמשיק הערב את מסע הבחירות שלו. אין לו שום דבר להציע לאזרחי ישראל, לא ניסיון, לא כישורים, רק פשיטת רגל בחב רה שלו. הוא אומר שאני מתמודד לראשות ממשלה רק בגלל התיקים התפורים נגדי. תחשבו איזה אבסורד זה, אם לא היו תופרים לי תיקים לא הייתי מתמודד? אני מתמודד כי אני מקדיש חיי לכם אזרחיי ישראל, אבל יש אנשים שבניגוד אלי כן עברו עבירות חמורות ולהם יש חסינות אוטומטית לכל החיים. הם פשוט בצד הנכון של התקשורת והשמאל ואתן דוגמא, בני גנץ שלקח 50 מיליון שקל מכספי ציבור ללא מכרז על מוצר שלא קיים ושילשל לכיסו 4 מיליון שקל ואפילו לא נחקר, או יאיר לפיד שתמורת סיקור חיובי בידיעות אחרונות העביר לעורך ידיעות אחרונות, למול של ידיעות אחרונות ,נוני מוזס, עשרות מיליונים מכספי הציבור וקידם עבורו את החוק לסגירת ישראל היום. גם הוא לא נחקר.אני יכול להגיד לכם שרשימת המאותרגים של השמאל, היא כוללת עוד מכחול לבן וגם בחוץ מכחול לבן, אבל אתם יודעים את האמת: יש לנו הישגים כבירים ועומדות בפנינו הזדמנויות כבירות כדי להבטיח את ביטחונה של מדינת ישראל לדורות. אל תתנו לתקשורת ולשמאל להטעות אותכם. אנחנו שרוצים להבטיח את עתיד ישראל בדרך של עוצמה וגאווה, אנחנו הרוב העם ורק העם יחליט. אתם תחליטו. רק אתם".