בעקבות ההתקפה על שגרירות ארה"ב בעיראק, 750 חיילים אמריקאים בדרך

בעקבות הפריצה לשגרירות המדינה בבגדאד אמש, הפנטגון הודיע כי ישלח חיזוק של 750 חיילים לעיראק. שר ההגנה של ארצות הברית, מארק אספר, אמר כי זוהי "תגובה הולמת וזהירה". טראמפ: "הם ישלמו מחיר גדול! זו לא אזהרה, זה איום"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/01/20 08:11 ד בטבת התשפ

בעקבות ההתקפה על שגרירות ארה"ב בעיראק, 750 חיילים אמריקאים בדרך
צילום: Daniel Dreifuss/Flash 90

בעקבות הפרצה לשגרירות ארה"ב בבגדד, ארה"ב תשלח 750 חיילים לעיראק, כך הודיע היום (ד') הפנטגון. שר ההגנה של ארצות הברית, מארק אספר, הודיע כי זו: "תגובה הולמת וזהירה לעלייה ברמת האיום הנשקפת לאנשי ארצות הברית ולמתקניה". עוד הוסיף כי חיילים נוספים מתכוננים לצאת לעיראק בימים הקרובים. 

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, האשים את איראן במתקפה. אתמול צייץ הנשיא בחשבון הטוויטר שלו: "איראן תישא במלוא האחריות לחיים שאבדו או לכל סוג נזק שייגרם למתקנים שלנו. הם ישלמו מחיר גדול מאוד! זו לא אזהרה, זה איום". אם כי הנשיא שלל אופציה של מלחמה עם איראן.

התגובה באה בעקבות אלפי מפגינים עיראקים, תומכי המיליציות השיעיות הפרו-איראניות ואנשיהם – שצעדו  לעבר שגרירות ארצות הברית בבגדד במחאה על התקיפות האמריקניות בארצם. המפגינים הסתערו על מתחם השגרירות, הבעירו אש, ניפצו חלונות כשחלקם אף מצליח להיכנס לתוך המתחם. זאת לאחר מהלומה גדולה שהנחית צבא ארצות הברית על מיליציות עיראקיות, בה נהרגו 25 לוחמים מהמיליציות.