בנט מנהל מגעים לצירוף פורשי "זהות"

במסגרת האיחודים בימין, בשבועות האחרונים שוחח שר הביטחון עם ליבי מולד ועוד בכירים מ"המפלגה הליברלית החדשה" על חיבור בין המפלגות. הערכה היא שכוחם הפוליטי שלהם יכול להוסיף כ־3 מנדטים.

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/01/20 07:17 ד בטבת התשפ

בנט מנהל מגעים לצירוף פורשי "זהות"
שר הביטחון נפתלי בנט , צילום: תומר נויברג/פלאש 90

במסגרת המאמצים של מפלגת הימין החדש לחיזוק הרשימה, נערכו שיחות בימים האחרונים בין שר הביטחון ויו"ר המפלגה, נפתלי בנט, לבין האנשים שהתוו את הרעיון הכלכלי במפלגת "זהות", כך פורסם ב"ישראל היום". "זהות" שבראשה עמד משה פייגלין בסבב הבחירות הראשון, ולא עברה את אחוז החסימה, הודיעה כי לא תתמודד בבחירות הללו.

בפגישות, השתתפו מובילי "המפלגה הליברלית החדשה", ליבי מולד, בועז ארד, רפאל מינס וירון לרמן - כולם נחשבים כאקטיביסטים בולטים לקידום תפיסת העולם הליברלית בכלל, והכלכלה החופשית בפרט. כעת בנט ומולד בוחנים הסכם ריצה משותפת, בפורמט של מיזוג מפלגות או בלוק טכני, בשאיפה לקלוט את קולותיהם של מצביעי ימין־ליברלי שנותרו ללא בית פוליטי מאז התפרקה מפלגת זהות בקיץ האחרון.

לפי הערכות, כוחם הפוליטי של מצביעי, ימין כלכלי, נאמד בכשלושה מנדטים. תמיכתה של אלו תסייע לחזק את המחנה הלאומי, המתקשה זו הפעם השלישית להגיע ל־61 מנדטים מבלי עזרת מפלגת "ישראל ביתנו" של ליברמן.

חיבור כזה יחזק את  הדימוי של הימין החדש כמפלגת ימין ליברלית, לצד מפלגה של הרב רפי פרץ, איתמר בן גביר ואולי גם בצלאל סמוטריץ' - השמרנית שתקלוט את קולותיהם של מצביעי ימין מהזרם החרד"לי.

בתגובה אומרת הבוקר עו"ד ליבי מולד, יו"ר המפלגה הליברלית החדשה: "אנחנו בודקים חיבורים שונים עם מפלגות שסט הערכים הליברליים שאנחנו מביאים איתנו - חופפות לערכים שלהם. הימין החדש הם בהחלט אפשרות ראויה לחבירה אבל כשנגיע לנהר הזה נחצה אותו. המפלגה הליברלית החדשה היא ההזדמנות שגוש הימין צריך בשביל להגיע ל61 מנדטים ללא ליברמן"