החלה רפורמת סימון מוצרי המזון

הושקה רפורמת משרד הבריאות מהיום סומנו מוצרי מזון עתירי סוכר, מלח ושומן. ליצמן: "מדובר ברפורמה חשובה שהובלנו לטובת בריאות אזרחי ישראל, לציבור הצרכנים יש זכות בסיסית לקבל מידע לגבי ערכי הבריאות שמוגשים לנו במוצרים שאנו רוכשים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/12/19 17:38 ג בטבת התשפ

החלה רפורמת סימון מוצרי המזון
מוצרים בסופרמרקט, ארכיון, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

 משרד הבריאות ערך היום (ג') מסיבת עיתונאים בלשכת הבריאות בתל אביב, שם נערכה השקה, לרפורמה החדשה לסימון מוצרים, באופן רשמי. מעתה מדבקה אדומה תודבק בחזית האריזה, ותתריע מפני כמות גבוהה מדי של סוכר, שומן רווי או נתרן בהתאם לערכים שנקבעו, ל־100 גרם מוצר.  

סימון המוצרים

סימון המוצריםצילום: משרד הבריאות

שר הבריאות, ח"כ יעקב ליצמן אמר: “מדובר ברפורמה חשובה שהובלנו לטובת בריאות אזרחי ישראל, מתוך הבנה כי לציבור הצרכנים יש זכות בסיסית לקבל מידע לגבי ערכי הבריאות שמוגשים לנו במוצרים שאנו רוכשים. אני גאה במהלך הגדול הזה בו משרד הבריאות מצליח להשפיע באופן אדיר על התזונה של אזרחי המדינה, מה שישליך באופן ישיר על איכות החיים והבריאות של כולנו".

"מטרת סימון המזון לסייע לאזרחי ישראל לשמור על תזונה נכונה ומניעת השמנה, סוכרת ותחלואה. מהיום, זה בידינו ובכך נגביר את מודעות הציבור צורך בשינוי הרגלי תזונה, בייחוד לילדים" הוסיף ליצמן "אני מברך את ועדת האסדרה במזון בראשות מנכ”ל משרד הבריאות מר משה בר סימן טוב, שהובילה את המהלך הדרמטי לשלביו השונים עד שהגענו לסיום התהליך המיוחל. אני מודה לתעשיינים וכל גורמי המשק ששותפים איתנו בתהליך הלאומי שעליו הכרזנו למען מניעת תחלואה, הגברת המודעות לבריאות, ולשינוי הרגלי התזונה בקרב הציבור". 

מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב הוסיף: "זהו יום חג עבור בריאות הציבור ואנחנו מברכים את כל השותפים שהיו לנו במהלך הדרך, חברי ועדת האסדרה, חברי ועדת הבריאות בכנסת דאז ומי שעמד בראשה דאז אללוף, וכמובן לשר הבריאות יעקב ליצמן שללא היוזמה והכניסה שלו בעולם ׳הג׳אנק פוד׳ שום דבר לא היה קורה. חשוב לזכור שהמדבקות האדומות הן תחילתו של תהליך ודרך שהתחלנו לפני כשלוש שנים, והיא לא הולכת להסתיים עכשיו, יהיו עוד צעדים רבים וחלוציים שאנחנו הולכים לנקוט בהם יחד עם הציבור, כי הוא בסופו של דבר הלקוח הכי חשוב שלנו".